Kolkata is mijn lievelingsstad. Je kunt naar Kumar tolli gaan. Daar worden heel veel beelden gemaakt, is echt fantastisch. Verder kun je naar Belur Math gaan. Of Dakhineshwar. Google maar dan vind je waarom.
Take2 heeft het over de Sunderbans. Een aanrader als boek is, Het hongerig getij van Amitav Ghosh, wat een pracht boek, wat gaat over dit natuurgebied.
Kolkata schijnt de culturele hoofdstad te zijn. Kunst staat hoog in het vaandel daar.
Wat ook leuk is is Shantiniketan. Opgezet door Rabindranath Tagore. Dit ligt buiten Kolkata met de trein, google maar voor de rest.
Er zijn vaak expos in Birla academy of fine arts naast de kerk.
Verder hebben ze bij new market tegenover de cinema lekkere dosa tent.
Je kunt naar flurrys gaan op parc street is wat chique apparte tent met lekkere gebakjes soms speelt er een band. Ik weet niet of het klopt maar het lijkt een beetje heel erg engels en koloniaal.
Op sudder street zit er ook een soort hotel van een engelse mevrouw, het is een groen hotel dan zie je het wel, je tuin is heel rustig als je even wilt terug trekken.
Je kunt heel goed uit de voeten met de metro.
En naar de botanical gardens zou ik zeker gaan. Ik heb daar een van de meest bizarre dingen meegemaakt uit mijn hele leven. Twee cobra's zien vrijen vlak voor mijn neus in het wild. Er kwam toen een indiase man met zijn vrouw en die raakte zowat in shock toen ik hem wees op wat ik zag. De banyan boom is fantastisch.