Met zeer veel plezier volg ik al jaren dit forum en heb ik gezien dat er een aantal vaste bezoekers zijn met zeer veel kennis over India en dit ook graag willen delen. In 2005 zou ik al afreizen naar India maar in januari 2010 is het eindelijk zover waar ik zeer naar uitkijk om in eerste instantie 3 weken alleen wat rond te reizen en te beginnen in Delhi daarna naar Agra en vanaf daar zal ik het per dag bekijken.
Op dit forum zijn al zoveel suggesties gedaan wat interessant is om te zien zodat ik een redelijk idee heb welke kant ik op zou willen maar ik heb het idee dat je jezelf wat tijd moet gunnen om te acclimatiseren en aan de omstandigheden te wennen.
Wat ik mij afvraag en waar ik graag antwoord op zou willen is het volgende. Is het verstandig en handig om op deze wijze te reizen in een redelijk korte periode? Kan je zonder al te veel te plannen met de trein reizen of moet je dat hier in Nederland al via internet reserveren zoals op http://www.seat61.com/India.htm staat te lezen? Ik heb een wijzigbaar vliegticket zodat ik bijvoorbeeld ook 5, 6 weken of langer kan blijven, maar met de wijzigingen op het gebied van het visum vraag ik mij af of dat mogelijk is en/of wat je dan zou kunnen of moeten doen?
Alvast bedankt voor eventuele beantwoording.