tour himachal

• katja

hallo alemaal,

ik heb een vraagje; is het mogelijk om trips/ tours in india zelf (bijv bij een hotel of touring bureaus) te regelen naar shimla/ manali/ dharamsala etc? Ik wil niets boeken vanuit NL omdat het te duur is en omdat ik eerst wil zien hoe makkelijk of moeilijk het is om in India zelf te reizen.

Zijn er bepaalde trips van een dag of 14 naar bovenstaande plekken te regelen? Ik kom aan in dehli, dus liefst vanuit daar.

dankjewel!

katja

• erik

Je kunt gewoon naar bv Shimla reizen en ter plekke een hotel gaan regelen, geen enkel probleem. Je hebt pas een “probleem” als je per se een bepaalde treinreis 1e klas of een vlucht op een bepaalde datum wilt maken. Dan moet je van te voren iets gaan regelen. verder niet.

Alle andere zaken kun je ook prima ter plaatse doen.

• Rob

Hallo Katja,

Zelf heb ik een in 1997 een trip naar Himachal Pradesh geboekt via Dar Travels in Delhi.

Die kende ik van het jaar daarvoor van een trip door Rajasthan.

Wat ik voor 3 weken betaald heb weet ik niet meer.

Op mijn website staat een verslag/dagboek van die trip:

http://www.xs4all.nl/~devarosa/reisverslagen/hp1997.htm

Route Delhi > Chandigargh > Shimla > Mandi > Dharamsala > Mandi > Kullu > Manali > Delhi.

In 1994 ben ik voor de 2e keer die kant uitgereden.

Route: Delhi > Amritsar > Dharamsala > Shimla > Dehradun > Haridwar > Rishikesh > Delhi.

Dat was inmiddels met (deels) mijn eigen auto.

In Rishikesh ben ik toen 10 dagen blijven hangen.

Beide routes vond ik, zeker qua natuur, schitterend.

Op zich is het in India niet moeilijk om op eigen gelegenheid met het openbaar vervoer te reizen.

Ligt een beetje aan je beschikbare tijd en gewenste route.

Rob

• katja

dankjewel beiden!

Rob, ik heb zelfs het webadres gevonden van Dar Travels. Site is niet zo duidelijk (alleen uitgewerkte trip door rajastan) maar er staat wel een emailadres bij dus ik zou ze kunnen mailen.

dank!

• Rob

Katja,

Even googelen en je kunt Dar Travels wel vinden, maar dat was mijn bedoeling niet.

Zelf bemiddel ik sinds een aantal jaren (gratis) voor een aantal freelance chauffeurs in Delhi.

Daar zit een heel persoonlijk verhaal aanvast wat ik niet zomaar op dit prikbord zet.

Ik vind het ook niet zo prettig om op dit prikbord daar reclame voor te maken.

Met Dar Travels heb ik al jaren geen contact meer mee.

Alleen de jaarlijkse kerst- en nieuwsjaarswens per e-mail.

Zij zijn Kasmiri's in Delhi en hebben een houseboot in Srinagar.

Ze gaan je dus lekker ompraten om niet naar HP te gaan maar naar Kashmir.

Zelf ben ik daar nooit geweest, maar wil nog wel een keertje gaan.

Als ik ooit naar Srinagar ga regel ik het zeker via hun.

Rob

http://www.xs4all.nl/~devarosa/index.shtml