strand oosten India

• jjg

Ik wil graag aan het einde van mijn trip in het Oosten van India een paar dagen strand. Niet in 5sterren resort, verschrikkelijk, Maar gewoon in een guesthouse/hostel.

Waar kan ik dit vinden? En is dit makkelijk te bereiken?

• peter

Wat bedoel je met het oosten van India??? Waar je dat kan vinden??? Is het makkelijk te bereiken??? Een gek kan meer vragen stellen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden, let maar op!Hoe smaakt een banaan? Noem eens een kleur onder de tien? enz enz

• Khan

Elke Indier zal je vertellen dat de “Beach Resort” aan de Oostkust is Vishakapatnam in Andhra Pradesh (ook wel bekend als “Vizag”) . Eenvoudig bereikbaar per spoor (hoofdlijn Chennai - Kolkata). Zoeken via google o.id. op Vishakapatnam en Bheemunipatnam geeft denk ik genoeg informatie. Het laatst genoemde plaatsje is een dorpje. Het wordt vooral bezocht door Indiase toeristen, en heeft een soort van VVV. Ik heb geen idee of er hotels zijn. Ik verbleef in Vishakapatnam in een van de hotel aan het stand. Naam is mij even ontschoten. Het zou Dolphin kunnen zijn geweest http://www.dolphinhotelsvizag.com/Aboutdolphin/aboutdolphin.html maar dan hebben ze zeer recentelijk extra verdiepingen op het hotel gebouwd. Je kunt in Vizag ook nog een legermuseum en een onderzeeboot (gebouwd in de USSR) bezoeken, mocht het je interesseren. In Bheemunipatnam zijn twee Europese begraafplaatsen. Een is gemengd Nederlands, Engels en Frans, de andere - even buiten het plaatsje - is exclusief voor de VOC in gebruik geweest. Kijk alleen bij het bezoek aan de tweede uit voor slangen die in het gras verborgen kunnen zitten. Zijn zijn ook nog restanten van een fort. Hoogstwaarschijnlijk zitten er ook nog wat Nederlandse VOC delen aanwezig.

• Cécile

Hallo jjg! We zijn vorig jaar in Puri geweest. Vond ik een super leuke plaats. We hebben gelogeerd in Hotel Ghandara (zie http://www.hotelgandhara.com/). Perfect guesthouse met een leuke tuin waar je lekker kunt ontbijten! Het strand van Puri is mooi, leuk om langs te wandelen en alle bedrijvigheid (vissersboten etc.) te bekijken maar niet echt geschikt om te gaan zwemmen/liggen. We hebben een paar x gebruik gemaakt (tegen betaling) van het zwembad van het Mayfair Beach Resort. Ideaal. Paar km verderop ligt de stad Puri met een voor India heel belangrijke tempel, de Jagannath Mandir. Als niet-Hindoe mag je hier niet in maar vanaf het dakterras van de bibliotheek die er tegenover ligt heb je een mooi uitzicht op de tempel en op het (zeer drukke) straatbeeld beneden je. Ook zijn we naar Konark gegaan waar de zonnetempel ligt, heel interessant! Was zo'n 30 min. per rishaw vanaf Puri. Verder hebben we vanaf Puri een tribal tour gemaakt maar dat is weer een heel ander verhaal. Dat was nog een heel eind rijden. Wel super mooi overigens! Maar kort samengevat: vond Puri echt heel erg leuk!!!

• jjg

Bedankt mensen voor de info ! Er is weer een stukje aan de puzzel toegevoegd dat route heet :))