wildparken zuid india

• emmawillem

Ik ben al veel aan het googelen geweest over de wildparken in zuid India, maar advies lijkt me wel handig. Mijn man en ik willen in april naar India en daar naast cultuur ervaren ook een aantal wildparken bezoeken. Nu liggen deze niet allemaal in hetzelfde gebied en de afstanden lijken me behoorlijk.

Wie heeft er ervaring met bezoek aan de wildparken en hoe zijn de wegen. Gezien onze ervaring in Srilanka doe je behoorlijke tijd over een kleine afstand, maar is dat in India ook zo en kun je zelf makkelijk een taxi met chauffeur inhuren?

En vanaf welke plaats is het het leukst en het makkelijkst om wat te organiseren.

• Khan

emmawillem Schreef:

——————————————————-

Gezien onze ervaring in

> Srilanka doe je behoorlijke tijd over een kleine

> afstand, maar is dat in India ook zo

Ja. Er is kort geleden nog in dit forum een discussie geweest over de gemiddelde snelheid op Indiase wegen. Op de snelweg kom je 's nachts tot 80 km/uur. Binnenwegen daalt het tot 30 km/uur is mijn ervaring.

en kun je

> zelf makkelijk een taxi met chauffeur inhuren?

Via een reisburo (evt. verbonden aan je hotel). Rechtstreeks via de “ taxi-stand” kun je ook wel iemand inhuren, maar dat betekent dat je eigenlijk de locale taal moet spreken.

Nog iets: april in zuid-India is verre van ideaal. Temperatuur begint in maart behoorlijk op te lopen, tot ondraaglijke temperaturen (ruim boven de 45 graden) in mei. In de bergen is het natuurlijk dan wel lekker.

• Inge

Hallo, wj zijn in jan 2009 naar Zuid India geweest. Vanuit Mysore een taxi genomen naar Bandipur wildpark. Dit was voor ons een prachtige ervaring. Het is wat prijzig voor Indiase begrippen. Er zijn mooie bungalows, in de ochtend ga je naar het wildpark en tegen de avond. Overdag hebben ze verschillende uitstapjes ( als je dit wilt ). eten zit bij de prijs inbegrepen.

Vandaaruit met de bus naar Ooty door gegaan