Opslagkosten voor bagage in hotel

• anita

Weet iemand of het gebruikelijk is dat een hotel (Delhi) geld vraagt voor iedere dag dat je je tas daar wilt opslaan? Bij mij gaat het om ongeveer 4 weken (winterjas en schoenen), dus het loopt wel een beetje op. In andere landen hoefde ik hier nl. nooit voor te betalen en zo zakelijk ken ik India eigenlijk niet…………

• Rob

Anita,

Het lijkt mij heel redelijk dat een hotel geld vraagt voor opslag van bagage.

Hoeveel? Dat ligt er natuurlijk aan.

Logeer je daar ook en voor hoeveel nachten, tegen welke prijs?

Is een gratis service op z'n plaats?

Wie is er verantwoordelijk voor beschadiging / vermissing?

Hoeveel is “een beetje oplopen”?

Dat soort zaken.

Zelf heb ik geen idee, geen ervaring mee.

Neem nooit een winterjas en schoenen me naar India.

Rob

• anita

Hoi Rob,

Ik wil daar in het begin van de reis slapen en aan het eind weer een paar nachten. Ik doe dit wel vaker, wat bagage in een hotel laten terwijl ik rondreis, heb er gewoon nooit voor hoeven betalen, dat moet wel als je het in het bagagedepot van het station zet. Ik vind het een beetje koud om op sandalen en zomerkleren te vertrekken, zeker omdat ik op de terugweg een dagje in Istanbul doorbreng, waar het ook geen zomer is……………

• Take2

Het lijkt me de normaalste zaak van de wereld dat jij gewoon gratis je bagage mag opslaan tijdens je verblijf in het hotel daar.

• Rob

Take2,

Het gaat niet over “tijdens” het verblijf van Anita, maar over haar “afwezigheid”.

Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je daar een vergoeding voor vraagt.

Maar op mijn eerder gestelde vragen aan haar heb ik nog geen antwoord gekregen.

Alleen maar uitleg dat ze al haar winterkleding niet mee wil sjouwen.

Dat snap ik ook wel.

Rob

ps ik geloof dat Amax Inn 10 roepie per dag vraagt voor bagage opslag.

Dat kan in 4 weken nogal oplopen.

• Sundri

Maar, voordeel van Amax Inn is wel, dat de medewerkers er zeer betrouwbaar zijn. Daar heb ik zeer goede ervaringen mee! Dus volgens mij kun je daar met gerust hart je bagage “stallen”. Dat ze daar geld voor vragen, lijkt mij niet meer dan normaal. Een hotel is tenslotte geen opslagbedrijf, maar een serviceverlener en dat doen ze terecht niet voor niets.

Overigens, Rob, ben ik dezelfde mening toegedaan. M'n winterkleding laat ik thuis. Dan maar even kort kou lijden op weg naar en terug van het vliegveld. Gewoon een fleecevest aan, die je op reis ook als kussentje kan gebruiken en op m'n Teva's (een soort Jezussandalen als sommigen dat nog niet wisten), maar dan met sokken aan. Bergschoenen gaan alleen mee, als ik de bergen in ga; in mijn geval vaak Kashmir, maar dat ga ik in de winter niet doen. Veel te koud. De bergschoenen gaan dus alleen 's zomers mee.

In mijn ogen is het van belang om zo licht mogelijk te reizen. Grammen tellen dus en daar valt winterkleding niet onder. Dat maakt het reizen zoveel makkelijker en per slot van rekening, wat heb je nou nodig in India: 1 stel kleding aan, 1 stel in de was en 1 stel schoon. Dat is alles. En ben je wat vergeten of heb je meer nodig, dan koop je dat in India. Voor de kosten hoef je dat niet te laten.

• Rob

Sundri laiverd,

Als je even niet op let gaan ze allemaal snuffelen in je bagage daar in AI.

Verder ben ik het helemaal met je eens, of was jij het met mij eens?

Rob

• anita

Hoi Sundri (en anderen)

Licht reizen is zeer belangrijk, vind ik ook, doe ik ook. Enkele jaren geleden had ik wel ijskoude voeten in het Finnair toestel met mijn sokken aan………

Maar in mijn zomerkloffie een dag in ISTANBUL rondlopen zie ik niet zitten hoor!!! Blijkbaar lezen jullie dat niet……….. vandaar het opslaan, dit keer. En het verbaasde me, want normaal zijn ze in India heel klantvriendelijk en nu merk ik dat in andere landen deze service verleend wordt, maar hier niet. Dat was de vraag.

• andere anita

Is niet voor het eerst dat ik hoor of mee maak dat hotels in India een vergoeding vragen voor het stallen van bagage (tijdens afwezigheid).Is toch ook geen ramp ! Lees hier ergens 10 rs per dag,stelt toch niets voor,betaal je toch gewoon.Al zul je er niet overal vanaf komen met 10 rs per dag,kan ook meer zijn (en dan nog !).

• Take2

Ja, okee = normaal dat ze iets vragen om op je spullen te passen…..maar als het personeel maar NIET in je spullen gaat lopen snuffelen of dingen gaan stelen………! Dat komt ook nog wel eens voor als je in een hotel zit.