hampi

• Aquila

Ik heb gezien in de LP dat er nachtbussen naar Hampi gaan vanuit Goa. Weet iemand of je ook overdag met de bus kan? En hoelang een busreis duurt?

Zat me ook af te vragen of het misschien handig is om met de taxi te gaan, maar heb geen flauw idee wat dit kost vanaf Anjuna.

• Paul Broekman

Beter dan de bus is de trein naar Hospet, Hampi. Die vertrekt vanuit Vasco en Madgaon in Goa. Mooie route en rustiger dan de bus. Die hobbelt over erg slechte wegen.

Vergeet niet de omgeving van Hampi te bezoeken, Badami, Aihole,Pattadakal.

En als je toch in Goa bent is dit nog een erg goede tip (tenminste als je van het paradijs op aarde houdt)

• Sundri

Goed advies van Paul. Neem de trein naar Hospet, heb ik ook gedaan en is goed bevallen. Dan kom je ook nog langs de waterval. Die trein rijdt overdag. Lange afstandsbussen vertrekken in India vrijwel altijd ‘s avonds, dus dat zal voor die vanuit Goa naar Hampi ook wel ’s nachts rijden. Ik meen me te herinneren, dat de trein er vanaf Vasco da Gama er een uur of 6 over deed. Vanaf Hospet kun je dan een riksja of bus naar Hampi nemen.

• wibe

Hampi is leuk, behalve die iritante israeli's die hebben mij de hele trip bedorven. Wie denken ze wel dat ze zijn om zo de lokale bevolking te behandelen, daar vreet geen hond brood van. Maar de meeste mensen zullen het wel niet met me eens zijn je mag niets over joden zeggen want dan ben je slecht!!!

• Sundri

Er zijn in Hampi niet altijd Israeli's. Toen ik er was, was er niet één. Overigens betreft dat vooral Israelische jongeren. Ik heb 'ns een bijzonder aardig ouder Israelisch echtpaar ontmoet, die het gedrag van die jongeren ook erg vervelend vond.

• Ineke M

Heel herkenbaar!!! Waarom zou je dat niet mogen zeggen?? Pushkar is een stuk leuker geworden nu er minder Israeli's zijn.

Door gewijzigd beleid mogen ze nu nog maar 1 x per 3 jaar naar India is mij verteld.

Het is vergelijkbaar met het gedrag van Engelse jongeren in Kreta en de Nederlandse jongeren in Spanje. Super irritant!!

Ineke