Treinen vol rond oud en nieuw?

• Nina

Hoi, ik probeer een trein te boeken van Delhi naar Jaisalmer en terug rond oud en nieuw. Er is niets meer beschikbaar, op de wachtlijst staan op sommige dagen rond die tijd al 143 mensen. Het is mijn eerste keer India, ik schrik daar een beetje van! Heeft iemand dit wel eens bij de kop gehad, zo'n lange wachttijd? Enig idee of dit vaak nog erg verandert? Dat er veel mensen cancellen en je dan alsnog mee kan? Valt natuurlijk nooit echt iets over te zeggen, maar misschien is dit normaal en valt het uiteindelijk mee. Dank alvast voor je reactie,

Nina

• Sundri

Als je in Delhi bent, zou ik gewoon naar het toeristenloket op het treinstation gaan. (New Delhi Railway Station, trap op). Dan val je onder het toeristenquotum of vrouwenquotum. Dan heb je vrijwel altijd een ticket en als je wilt al voor de volgende dag. Ook is het vaak nog mogelijk om een “tatkal” ticket te bemachtigen, dan betaal je iets meer. De treinen in India zitten meestal vol, zeker van en naar de grote steden, dat geldt niet alleen voor rond oud en nieuw.