Foto's noord India op onze site

• Maaike

Wij hebben deze keer een 17-daagse groepsreis naar het noorden van India gemaakt (vertek 17 okt '09) met o.a. Puskarfestival.

Voor diegene die een indruk willen zien:

Onze ervaringen hebben wij op onze (niet comm. site) www.bjusterbaarlik.nl gezet in de vorm van 722 foto's, een reis-/routeverslag, en een lijst met tips op alf. volg.

De foto's zijn geen hoogstandjes, maar geven wel een goed beeld van wat wij in 17 dagen allemaal hebben gezien.

Dit was onze route:

Dag 01: Amsterdam – New Delhi

Dag 02: New Delhi

Dag 03: New Delhi naar Mandawa

Dag 04: Mandawa naar Bikaner

Dag 05: Bikaner naar Jaisalmer

Dag 06: Jaisalmer

Dag 07: Jaisalmer naar Jodhpur

Dag 08: Jodhpur naar Ranakpur

Dag 09: Ranakpur naar Udaipur

Dag 10: Udaipur

Dag 11: Udaipur naar Pushkar

Dag 12: Pushkar

Dag 13: Pushkar naar Jaipur

Dag 14: Jaipur

Dag 15: Jaipur naar Agra

Dag 16: Agra naar New Delhi

Dag 17: New Delhi naar Schiphol

• Take2

Friezen die in India zijn geweest begrijp ik :-)

Ik ben benieuwd naar de foto's en zal ze eens gaan bekijken!

Groetjes

• erik

Ik vind het een leuk fotoverslag!

• Pascal

Leuk foto verslag!

Ik heb in de voorbereiding van mijn reis over 3 weken al heel wat site's afgezocht, maar gewoon de foto's over het leven op straat vind ik toch het meest leuk om te zien.

• VideJo

Ah, Maaike is ook hier! Weer zo'n reislustig type. Geniet iedere keer van jullie site!

Noord India staat ook op mijn site. Plus nog meer, waaronder Istanbul, waar ik naar toe ben geweest aan de hand van jouw ervaringen.

• Maaike

We hadden deze keer geen tijd, puf of zin om alles zelf te organiseren en zijn daarom met een groepsreis gegaan.

De paleizen, forten etc. zeggen mij niet zo veel, al zijn ze wel mooi hoor. Zeker de Taj Mahal, maar ik kan niet uren staan te kwijlen zoals sommige anderen. Al die bouwwerken zijn meer voor Ed. Maar het straatbeeld, daar waar alles gebeurt en de natuur trekken mij meer. En dan alle gewoontes, waarden en normen…… weer zo totaal anders dan bij ons. Maar daarom gaan we er ook heen, juist om een klein beetje van die andere wereld te kunnen proeven en vervolgens alles beter te kunnen relativeren. Want wij hebben het nog niet zo slecht in Ned. (ondanks alle regeltjes).

Ah, Jo en Jeanette……… Wat is de wereld klein! We komen elkaar overal tegen. Jullie staan bij mijn favorieten. Tja Istanbul, de stad waar je geweest moet zijn. Voor mij was dat beter dan Parijs. Geweldige stad. Jullie zijn gelukkig ook in het Dolmabahce paleis geweest. Vond ik persoonlijk mooier dan het Topkapi. Jammer dat het Peras Palace hotel dichtgetimmerd zat. En het sfeertje……. heerlijke tijd om te ontspannen in die stad. We hebben al heel wat landen gemeen. Ik zal binnenkort jullie site ook verder bekijken over India. En we moeten ook nog steeds naar Mexico en Peru, maar we gaan eerst naar de Noordkaap, Antarctica, Vietnam, China… Maar eerst maar weer wat werken, anders is er geen geld om uit te geven.

• Pascal

Hallo Maaike,

Hebben jullie een gezondheidsverklaring mee moeten nemen, en is dit verplicht bij aankomst?

Mvgr. Pascal

• Maaike

Gezondheidsverklaring? Nee hoor. Bij aankomst was er een kraampje met “Health Control”. In het vliegtuig hadden we een formuliertje gekregen wat we in moesten vullen. Ik weet niet meer wat er in stond. Een paar vragen over je gezondeheid. Of je koorts had geloof ik en of je uit een land kwam met Mex. griep. Maar dat was een wassen neus. Je geeft het papiertje af en meer niet. Ze keken geloof ik wel wat er ongeveer was ingevuld en toen kwam er een stempel op. Je krijgt het briefje niet terug.

• Ineke M

Bij die health controle staat een camera die warmte registreerd. Mensen die warmer waren als doorsnee worden uit de rij gehaald en minuten lang met een termometer onder hun arm op een stoel gezet. Wat er daarna gebeurd weet ik niet. Maar het lijkt dus niet alleen maar een wassen neus.

Ineke

• Maaike

Ik heb die camera nergens gezien. Op de foto kan ik hem ook nergens vinden. En er niemand uit het hele vliegtuig uit de rij gehaald.

(wij zijn geland in New Delhi)