Van Delhi naar Leh eind april

• dre90

Hallo,

Ik ben eens aan het uitzoeken hoe ik in Leh kom vanaf Delhi eind april… maar ik stuit op wat uitdagingen, Als ik het goed begrijp kan dat in die periode niet over de weg. Ik heb er al diverse mailtjes uit gedaan naar het verkeersburo van India maar daar krijg ik geen antwoord. Heeft een van jullie hier ervaring mee. Het liefste ga ik over de weg en niet vliegen….

Graag wat tips

Andrea

• Sundri

De enige gegarandeerde manier in die tijd van het jaar is vliegen… Alleen in juli en augustus is het 100% zeker dat de (twee) wegen naar Leh open zijn. Die vanaf Manali gaat over een pas van 5.500 meter; de weg vanaf Srinagar over een pas van 4.500 meter. Die tweede zou eind april open kunnen zijn, maar dan moet je geluk hebben. Voor hetzelfde geld ligt er nog heel veel sneeuw.

• dre90

Sundri,

Dat is jammer om te horen. Maar heb jij dan een tip hoe ik het beste per vliegtuig daar kan komen?

Alvast bedankt

Andrea

• marc

Hi

Er zijn in principe 3 luchtvaartmaatschappijen die op Leh vliegen. Air India, Jet airways en Kingfisher. Met de laatste zijn we begin oktober gevlogen, van Leh terug naar Delhi. Alle maatschappijen kun je per internet boeken. Zou ik wel van thuis uit doen daar het boeken ter plekke problematisch zijn kan. Ik heb meerdere keren meegemaakt dat tickets moeilijk te krijgen zijn daar de vluchten beperkt zijn!!! En dan is de landweg naar Delhi erg lang, ongeveer 2-3 dagen.

Groet……….Marc

• Sundri

Je hebt twee keuzes: je kunt vliegen vanaf Delhi naar Leh. Maar je kunt ook besluiten om eerst naar en in Kashmir te reizen:

- per bus naar Srinagar (met de Jammu & Kashmir Stateline)

- per bus naar Jammu en vanaf Jammu per Sumo naar Srinagar

- per trein naar Jammu of Udhampur en vanaf Jammu per Sumo naar Srinagar

- vliegen naar Srinagar

- vliegen naar Jammu en per Sumo naar Srinagar.

Reis je per Sumo (dat is een soort Jeep van Tata en dan reis je in een met andere passagiers gedeelde taxi), probeer dan een zitplaats naast de chauffeur te regelen (ik neem dan altijd beide zitplaatsen; dan betaal je wel voor twee zitplaatsen, maar de kosten zijn toch laag). Dan heb je een mooi uitzicht.

Het deel tussen Jammu en Srinagar is erg mooi; je rijdt dan eerst door de bergen, waarna je Kashmir Valley bereikt met een prachtig uitzicht op de vallei als je uit de bergen komt.

In Srinagar kun je dan checken of de weg naar Leh open is en zo ja, een bus of taxi nemen. De reis over de weg duurt 2 dagen met een overnachting in Kargil. Als dat niet kan, kun je vanaf Srinagar ook naar Leh vliegen.

• Jo ane

Mail sadiq112003@gmail.com

Hij heeft mijn reis voortreffelijk verzorgd en weet heel veel! Is geen gids maar engelse leraar die het als hobby erbij doet. Succ6

• dre90

Beste jo Ane,

zoals wat kan hij dan regelen?

Ik wil bijv met de trein vanaf Delhi op de thee bij de Dalhi Lama maar daar komt detrein niet….. kan hij dan regelen dat ik op een station word op gepikt om dan door te reizen met een “taxi”?

Is hij betrouwbaar?

Ik hoor graag van je

Andrea

• Jo ane

Dee jongen is uiterst betrouwbaar heeft mijn tour van een maand helemaal geregeld en uiterst perfect. waag er een mailtje aan en bekijk zijn antwoord dan weet je of je iets aan hem hebt of niet..Hij doet het uit hobby…………