Enige tijd geleden gebeurde in Nepal hetzelfde :(:(

• Rob

Elke,

De term “borgtocht” komt uit het Burgerlijkrecht en heeft niets met Strafrecht te maken, wel of niet schuldig.

Het verschil zit hem in of je de rechtszaak binnen of buiten de gevangenis kunt afwachten.

Volgens de Nederlandse wet ben je aangeklaagde, niet schuldige, totdat de schuld bewezen is.

Afhankelijk van het delict kun je een hiervoor een bepaald geldbedrag betalen.

Kun je dat zelf niet, dan kan ieder ander dat voor je doen.

Is allemaal volgens de wet.

De Nederlandse Wet voorziet er sinds een aantal jaren in dat Nederlanders die in het buitenland een sexueel kinderdelict plegen ook in Nederland vervolgt kunnen worden.

Bij de meeste delicten is dat niet het geval.

Rob

• Theo Kiewiet

Rob Schreef:

> De Nederlandse Wet voorziet er sinds een aantal

> jaren in dat Nederlanders die in het buitenland

> een sexueel kinderdelict plegen ook in Nederland

> vervolgt kunnen worden.

> Rob

Eigenlijk ongelooflijk dat pedo's tot voor kort in NL gewoon vrijuit konden gaan.

Dat bij andere delicten die in het buitenland zijn begaan geen vervolging in NL volgt, is best onbegrijpelijk/ongelooflijk.

Een goeie stimulans voor criminelen in het buiteland actief te zijn en thuis de ‘bloemetjes buiten te zetten’.

Of zie ik dit verkeerd, Rob?

• Theo Kiewiet

Rob Schreef:

——————————————————-

> Theo,

>

> Dat is alleen maar symptoombestrijding.

Ja, mee eens, het zou een individueel geval kunnen oplossen cq verplaatsen :(

>

> Waar het in de kern om gaat is het volgende:

> In gesloten gemeenschappen, kindertehuizen,

> derdelijns gezondheisinstellingen, sektarische

> kloosters en ashrams, gevangenissen,

> concentratiekampen, et cetera ontstaat vaak een

> eigen cultuur.

> Zonder correctie van buitenaf (“de maatschappij”)

> leidt dat vroeger of later tot normvervuiling en

> excessen (geweld en sex).

> Dat is in die omstandigheden heel menselijk.

>

Waar niemand z'n initiatief neem om excessen aan de kaak te stellen, kan dit gebeuren.

Of dat heel menselijk is vraag ik me af.

> Individuen vervolgen/opsluiten/ophangen voldoet

> aan een bepaalde oppervlakkige wraakzucht, maar is

> voor mij geen oplossing.

Langdurig opsluiten is voor mij de oplossing.

> Wat dan wel weet ik natuurlijk ook niet.

TBS heeft soms effect, meestal niet echt.

Heropvoeding Amelarikaase stijl misschien. :S

> In ieder geval niet opsluiten in kindertehuizen en

> gevangenissen.

Langdurig in veilige gevangenissen waar geen kinderen kunnen komen of waar bewakers ongekocht worden of…. noem nog eens wat voorwaarden….:(

> Rob

>

> ps Mijn vader is opgegroeid in een christelijk

> weeshuis, zijn huidige vriendin in een katholiek

> nonnenklooster.

Ik heb zelf 4 jaar in een Katholieke missie-sociëteit geleefd.

Groet Theo.

• Rob

Theo,

Dit zie je verkeerd.

Volgens de Nederlandse wetgeving is sex met “minderjarigen” strafbaar, leeftijdsgrens is 16 jaar (weet ik even niet zeker).

Overtredingen / delicten worden normaal gesproken bestraft volgend de wetgeving die geldt in het land waar de overtreding / het delict heeft plaatsgevonden.

Nederland heeft met diverse landen overeenkomsten om (een deel van) de straf in een Nederlandse gevangenis uit te zitten.

Het kunnen vervolgen van daders die zedendelicten met kinderen in het buitenland gepleegd hebben is vrij uniek voor het Nederlandse rechtssysteem.

Rob

• Rob

“Ik heb zelf 4 jaar in een Katholieke missie-sociëteit geleefd.”

Theo,

Vandaar jou fanatisme misschien?

Rob

• Take2

Nou, gelukkig maar. Bijzondere mensen die Indiers. Hoe anders is het als je hier in Nederland iets doet of als Nederlander in het buitenland weer eens wordt ‘lastig gevallen’ over hoe idioot men het Nederlandse drugsbeleid vindt….tsja, alsof ìk daar verantwoordelijk voor ben, weet je….

Ik hoop maar dat Indiers ècht zijn zoals jij zegt want…..mensen zijn altijd weer mensen en als de rest van de wereld niet nadenkt waarom zou een Indier dat toevallig dan wèl doen?

Maar goed, ik geloof wel dat het is zoals jij verteld hoor :-)

Oja, ik vraag me eigenlijk af waarom dit onderwerp (Nederlander die Indiase kinderen sexueel heeft misbruikt) hier op prikbord moet staan; iedereen heeft het toch kunnen lezen in de krant of de via de televisie meegekregen?

Ene Elke hier vond dat er weer een ellenlange discussie zou worden gevoerd over ‘elkaar er voor op aankijken’ - als men dat niet wil, waarom dan berichten zoals deze op het India-forum plaatsen?!

Je weet dan dat het die richting uitgaat!

Wat mij betreft hoeft dit soort nieuws niet nog eens bekend gemaakt te worden op het prikbord.

• E

Dus na het betalen van de borgtocht komt er normaal gezien toch een proces ?

Zijn ze dat “vergeten” in 2002 ? Is er toen een rechtzaak van gekomen ?

• Khan

E Schreef:

——————————————————-

> Dus na het betalen van de borgtocht komt er

> normaal gezien toch een proces ?

> Zijn ze dat “vergeten” in 2002 ? Is er toen een

> rechtzaak van gekomen ?

Zie hetzelfde nieuwsbericht waarvan ik eerder de link postte.

http://timesofindia.indiatimes.com/city/chennai/Dutch-child-abuser-found-India-suitable-wanted-citizenship/articleshow/5221039.cms

• Rob

Als ik het bericht goed begrijp is er na het betalen van de borg geen proces meer geweest.

Daarvoor in de plaats was het de bedoeling om de persoon in kwestie het land uit te zetten.

Dat lukte niet omdat hij de Indiase nationaliteit had aangevraagd.

Wat een gedoe allemaal.

Rob

• kataraja

E, je vraagt

"Dus na het betalen van de borgtocht komt er normaal gezien toch een proces ?

Zijn ze dat “vergeten” in 2002 ? Is er toen een rechtzaak van gekomen ?"

Het is niet de vraag dat de borgtocht betaalt is geworden, maar WIE de borggtocht betaalt heeft!!!! Goochelaar met oranje kleed en wilde haardos!!!!