Hallo, mijn probleem is het volgende: ik wil van te voren een aantal trein e-tickets kopen voordat we daadwerkelijk in India aankomen begin december. Ik heb gelezen dat er zich nogal wat problemen kunnen voordoen als je het op het moment wil doen (rijen, trein volgeboekt, etc) Na wat gezoek heb ik een prima site gevonden over allerlei mogelijke treinverbindingen door heel India:
indiarailinfo.com
En om maar eens een voorbeeld te noemen heb hier op deze site gezien dat er maar liefst 5 dagelijkse treinen zijn die gaan van Delhi Sarai Rohilla naar Loharu (de eerste treinreis die ik zou willen boeken van de vakantie).
Maar als ik dan vervolgens naar een van de verkoop sites ga van de e-tickets (www.cleartrip.com, www.irctc.co.in) en ik vul dezelfde gegevens in, dan blijkt er geen enkele trein beschikbaar te zijn!!? Ik krijg dan bijv het bericht: “Selected Class/Date combination has no trains” Ook al vul ik alle mogelijke combinaties in van Class/Date, geen succes.
Het gros van de reserveringen die ik wil doen op deze manier leiden tot geen succes… Kortom ik begrijp er geen zak van!::o
Hoe doen de India experts dit? Hoe en waar kopen jullie de treintickets? Ik zou graag wat (technische) tips willen vernemen.
Groetjes!