trein e-tickets kopen via internet

• igor

Hallo, mijn probleem is het volgende: ik wil van te voren een aantal trein e-tickets kopen voordat we daadwerkelijk in India aankomen begin december. Ik heb gelezen dat er zich nogal wat problemen kunnen voordoen als je het op het moment wil doen (rijen, trein volgeboekt, etc) Na wat gezoek heb ik een prima site gevonden over allerlei mogelijke treinverbindingen door heel India:

indiarailinfo.com

En om maar eens een voorbeeld te noemen heb hier op deze site gezien dat er maar liefst 5 dagelijkse treinen zijn die gaan van Delhi Sarai Rohilla naar Loharu (de eerste treinreis die ik zou willen boeken van de vakantie).

Maar als ik dan vervolgens naar een van de verkoop sites ga van de e-tickets (www.cleartrip.com, www.irctc.co.in) en ik vul dezelfde gegevens in, dan blijkt er geen enkele trein beschikbaar te zijn!!? Ik krijg dan bijv het bericht: “Selected Class/Date combination has no trains” Ook al vul ik alle mogelijke combinaties in van Class/Date, geen succes.

Het gros van de reserveringen die ik wil doen op deze manier leiden tot geen succes… Kortom ik begrijp er geen zak van!::o

Hoe doen de India experts dit? Hoe en waar kopen jullie de treintickets? Ik zou graag wat (technische) tips willen vernemen.

Groetjes!

• Pascal

Sommige sites zijn alleen onder (plaatselijke) kantoortijd actief.

• Marielle

Allereerst werkt die reserveersite meestal alleen tijdens kantoortijden inderdaad. En daarbij, ik heb zelf gemerkt dat het lukte als ik een ‘gewoon’ kaartje reserveerde, en niet als ik een ‘touristquota’ of ‘womanquota’ invulde…… Ook kan het pas twee maanden vantevoren geloof ik. Maar uiteindelijk moet het wel lukken! Succes.

• KeesS

Ja daar heb je gelijk in. Ik merkte op gegeven moment ook dat mijn firewall de zaak blokkeerde. Later was dit opgelost. Heb je wel een account aangemaakt?

• igor

Ja hoor, op www.irctc.co.in heb ik een account aangemaakt. Ik heb vernomen op het Internet dat dit toch de plek is om e-tickets te kopen. Maar zelfs als ik de trein nummers invul (vaak zijn er meerdere mogelijkheden voor dezelfde stad en je moet maar net weten vanaf welk station je moet reizen) wil het vaak niet lukken.

Het enige wat me wel af en toe lukt zijn de treinen voor kortere afstanden en de verbindingen tussen grotere steden, maar ga je iets verder dan houdt het op… (terwijl ik wel weet dat er treinen op die route bestaan).

Ik ben behoorlijk begaan met Internet boeken mag ik zeggen, en wat ik niet begrijp is dat er zo weinig mensen problemen mee hebben, zo te lezen op dit forum… Misschien is het mijn web-brouwser die problemen geeft (Firefox) ? Maar goed, dan zou je zeggen dat niets zou moeten lukken…

Lukt het iemand bijv om een e-ticket te boeken van Delhi Sarai Rohilla naar Loharu (trein nr. 4705 SADULPUR EXPRESS)?

Bedankt voor de reacties!

• PeterB

De 4705 sadulpur express rijdt alleen op woensdag, vrijdag en zondag

Je moet dus een datum kiezen die op een van deze dagen valt anders werkt het niet.

• igor

Je hebt helemaal gelijk Peter, ik had ook een woensdag ingevuld… en toch geen succes…

Maar nu, 's morgens vroeg aan de computer, en verdorie het lukt! (:P)(:P)(:P) Ongelooflijk, hoe een geheel geautomatiseerd systeem (zou je denken) buiten kantoortijden op halve kracht werkt. Ik denk dat ik in aanraking ben gekomen met een van de eerste mysteries op mijn eerste India reis… dat er maar vele mogen volgen!

Bedankt allen, voor de reacties. Groetjes.

• Marielle

Het blijft een wonderlijk land :-) Veel plezier!

• irma

Hallo allen,

Eigenlijk wil ik geen tijden en routes vastleggen, behalve mijn ticket heb ik een hotel in Delhi en van daaruit wil ik natuurlijk verder reizen: risha-Kesh, Agra, Fatehpur Sikri, Jaipur, Udaipur en misschien Varanasi. Nu krijg ik het idee dat je het beste treinkaartjes alhier kan regelen. Het klopt toch dat er talrijke agencies zijn in je hotel en in Delhi die e.e.a. voor je regelen, aldaar. UIteraard begrijp ik dat voor die dienst betaald moet worden. Dat lijkt me logisch en geen probleem. Bij aankomst wil de rust hebben te acclimatiseren.

Irma

• irma

Iemand nog tips? Mijn vraag was eigenlijk meer een mededeling. Had eerder ook een vraag over Sai Baba, maar heb daarover niets meer gehoord/gelezen. Er zijn zo veel Indiakenners en zo veel vragen meermalen gesteld dus wellicht vandaar.

vr groet