kindje van 12 maanden, voeding en vaccinaties, ervaring?

• Margot

Hallo

Wij gaan met kerst met ons zoontje (dan 12 maanden) naar India. Rechtstreeks naar Delhi (met KLM), daar twee nachtjes slapen en dan naar Goa, waar we de twee weken blijven, daarna vliegen we via Delhi weer terug. Hij krijgt nog borstvoeding dus hij kan in het vliegtuig lekker drinken. Alleen de vaste voeding, weet iemand of je daar olvarit-achtige potjes kan kopen? Zoonlief eet redelijk met de pot mee, maar ik ben toch bang dat het eten daar niet veilig (genoeg) is. En wordt er op straat fruit verkocht, zodat ik dat gewoon kan schillen? En brood?

Verder is hij ingeënt tegen DKTP, en Mexicaanse griep (binnenkort), denken jullie dat het raadzaam is om nog andere vaccinaties te nemen?

En verder nog tips?

Alvast hartelijk bedankt!

• Rob

Margot,

Waarom vliegen jullie niet op Mumbai?

Rob

• Margot

Hoi

was inderdaad wat handiger geweest, maar het lukte ons niet een vlucht te vinden op korte termijn. De kersttijd is nogal druk, vandaar. Maar zoveel scheelt het toch niet?

• Khan

Margot Schreef:

——————————————————-

> En wordt er

> op straat fruit verkocht, zodat ik dat gewoon kan

> schillen?

Ja

> En brood?

Brood zoals wij dat kennen wordt inderdaad verkocht, althans ik ken in plastic zakken verpakt brood.

• riez

Margot, het onderwerp is pas nog uitgebreid aan bod geweest, kijk even bij de zoekfunctie, dan vindt je zeker iets.

De potjes als olvaritachtig heb ik nog nooit gezien in India, maar ze hebben wel bambixachtige kindervoeding. Maar in de bambix zit dan al fruit/ groente of een complete maaltijd verwerkt. De poeder mengen met gekookt-afgekoeld water en je hebt een volledige kindermaaltijd. daarnaast kun je gerust in keukens van restaurants vragen of het voor het kind wat minder pittig gekookt kan worden, ook Indiase kindjes eten niet meteen hete perpers mee. Voor vaccinaties kun je altijd het beste bij de GGD zijn. Het is hier al vaak gezegd, maar wij zijn geen vaccinatiedeskundigen, ook niet als we al 100x naar India zijn gereisd, al dan niet met kinderen. Onze kleinste heeft voor de zomervak naar india verschillende vaccinaties gehad, maar wij zaten in een heel ander gebied en dat kan reuze schelen. Bel dus gewooon even met de GGd of de landelijke vaccinatielijn. En ja, je kunt ook gewoon ongeschild fruit kopen hoor en qua brood hebben ze een soort witbrood evrpakt, maar koop nooit teveel tegelijk, na 1 dag is het droog en kruimelig en niet meer zo lekker. Verder zijn mijn kids dol op chapati's en naan, het zeg maar Indiase brood