Trein in India

• dre90

Hallo allemaal.

In april ga ik alleen naar india voor 3 wkn…… Ik ben er nog nooit geweest en heb een vraag aan de hier gevestigde orde.

Ik wil van Dehli naar Varanassie dan terug naar Dehli via Agra.

daarna wil ik graag op de thee bij de dalhi Lama…

Hoe te reizen? Ik denk zelf met de trein maar ik wil wel vrij zijn. Als ik een dang langer ergnes wil blijven dan moet dat kunnen. Ik wil dus nu niets vast leggen. Wat ik begrepen heb is dat de trein in India een perfect vervoermiddel is. Er bestaat iets van een treinpas voor meerdere dagen maar heeft iemand een idee hoe dat werkt?

Ik hoor graag van jullie

Andrea

• Khan

Een Indrail-pass geeft wel iets meer vrijheid bij het reserveren, maar is relatief erg duur.

Zitplaatsreservering voor de expresstreinen is altijd noodzakelijk, tenzij je jezelf in een van de schaarse wagons “unreserved second” wil wringen. Dat laatste is niet aan te raden.

Zelf heb ik ooit door omstandigheden twee maal op een dag mijn reservering moeten wijzigen voor dat ik kon vertrekken, dat hoeft niet zo gek veel tijd te kosten, en de omboekingskosten zijn te verwaarlozen. Je hoeft dus geen nieuw kaartje te kopen, alleen de reservering te wijzigen. Daarbij komt nog dat je als toerist in grotere plaatsen een speciaal loket is. In hoeverre er nog plaats is hangt zeer af van de treinverbinding en eventuele drukte (denk aan festivals). In jouw geval kan het zijn dat er nog gebruik gemaakt kan worden van de zgn. toerist quota, of op een andere manier geprobeerd wordt je te krijgen op een trein rond de door je gewenste vertrekdag.

Mocht de nood aan de man (vrouw) komen zou je ook nog kunnen besluiten om een kaartje 1A/C te boeken. Peperduur, dat wel. Maar als er geen ambtenaren mee hoeven komen er kort voor vertrekdag altijd plaatsen vrij. Ik heb dat zelf ooit een keer moeten doen, omdat er geen andere plaatsen in andere klassen vrij waren. Ik reisde toen samen met mijn vrouw samen met een rechter van het hooggerechtshof van Hyderabad en diens vrouw in een verder geheel lege wagon. De 1A/C is wel heel luxe in vergelijking met de rest (2A/C, 3A/C of Sleeperclass). :)

• Cécile

Hoi Andrea,

Wij hebben alle keren in India veel met de trein gereisd en nooit een reis ver van te voren vast gelegd. Altijd ter plekke gereserveerd en nooit dagen hoeven wachten voordat we konden vertrekken.

Groetjes

• Jo ane

Wil je alles regelen en toch de mogelijkheid hebben om ter plekke je beslissing te veranderen dan weet ik iemand die dat allesmaal voor je kan regelen. Hij heeft het voor mij gedaan en het is prima gegaan. Ik besloot per trein te reizen maar herzag de avond ervoor toch mijn plan een telefoontje en alles werd omgebbnoekt zonder extra kosten of gedoe. Alles kon alles mocht…….en bij ankomst staond de hotelkamer klaar!

je mag mij mailen op dj.bakker02@hetnet.nl

• Khan

Jo ane Schreef:

——————————————————-

> Wil je alles regelen en toch de mogelijkheid

> hebben om ter plekke je beslissing te veranderen

> dan weet ik iemand die dat allesmaal voor je kan

> regelen. Hij heeft het voor mij gedaan en het is

> prima gegaan.

Vind ik het wel interessant om te weten hoe je je reservering kunt cancellen zonder het oorspronkelijke kaartje aan het loket te tonen. Dat is mij nog niet gelukt en zou volgens het systeem ook niet kunnen.Tenzij je met een e-ticket reist B)

• HarryV

Ik kom net deze week terug uit India.

Je kunt ook voor weinig geld een auto met chauffeur huren:

vanaf slechts 8 roepies per km. (incl. brandstof)!!!:P

Meer info kan ik je wel even mailen.

harryv_@hotmail.com