Wij arriveren 's nachts om 3 uur op Trivandrum Airport….weet iemand of de banken open zijn om geld te wisselen?
bedankt
Helen
Hoi, het klopt dat je geen rupees uit india mag meenemen. Ik doe dat wel altijd om de reden dat wanneer ik weer ga ik dan meteen lokaal geld in m'n zak heb. Hypocriet trouwens dat je wel euro's naar hun mag meebrengen. In Dubai zijn rupees goedkoop in te slaan. Het is ongeveer voor de helft van de normale prijs.
gr, Niels.
Niels N. van der Bijl Schreef:
——————————————————-
Hypocriet trouwens dat je wel euro's
> naar hun mag meebrengen.
E.e.a. houdt verband met een afgeschermde economie, die overigens langzaam wordt opengesteld. Als je weet dat India onder het koloniaal regime langzaam maar zeker werd uitgezogen (kapitaal vloeide naar UK, kwam weinig voor terug) is de achtergrond van afscherming - wat niet zo afwijkend is voor meer landen met een koloniaal verleden met een zwakke economie - beter te begrijpen. Vandaar bijv. ook dat land in India verkrijgen door niet-Indiers in feite onmogelijk is. De hypocrisie mag je vooral bij de Engelsen en andere koloniale machten in het verleden zoeken.
Zie het besteden van Euro's in India maar als ondersteuning van de lokale economie, die efficienter is dan het storten van geld bij e.e.a. hulporganisatie. B)
Dit is een kort door de bocht verklaring, die m.i. in de kern wel klopt. Ik heb even geen zin en tijd om een debat te starten over de historie en wenselijkheid van een geleide economie zoals door Nehru opgezet.
Tegenwoordig kun je op het vliegveld in de tax free shop alleen in dollars of euro's betalen. Dat vind ik wel vreemd t.o.v. het feit dat je de rupees niet uit mag voeren. Door veel mensen werd het gebruikt om de laatste rupees op te maken.
Overigens neem ik ook gewoon de rupees mee die ik over heb. Handig voor de volgende keer.
Ineke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?