Ik ben van plan om eind 2010 een privè rondreis te maken door Zuid-India (auto met chauffeur).
Nu heb ik al wat berichten gelezen hier op het prikbord waarin een tocht met een houseboat over de backwaters van Kerala compleet afgekraakt werd (schijnt geldklopperij te zijn en je ziet steeds hetzelfde?). Dat soort berichten maken mijn reisplannen naar de deelstaten Kerala, Karnataka en Maharastra erg onzeker. Te meer omdat de meeste dingen die ik wil gaan bezoeken afgedaan worden door sommige mensen op dit forum als toeristisch en saai.
Helaas ben ik geen held dat ik gewoon wel zie waar het schip strand als ik in India aankom.
Ik wil een beetje weten waar ik aan toe ben en daarom van plan om een privè rondreis te boeken (auto met chauffeur) en dan via Bangelore, Mysore, Kovalam (het strand), Cochin en Trivandrum te eindigen in Mumbai.
Het lijkt wel alsof alle plaatsen die ik tijdens mijn georganiseerde reis wil aandoen en alle bezienswaardigheden ter plekke het niet waard zijn om te bezichtigen als ik de reacties zo eens doorlees over Zuid-India (vorige pagina)!
Wat is het dan wel waard om in Zuid-India te bezoeken en op welke manier?
Als je een georganiseerde privè reis boekt dan kun je niet om de standaard dingen zoals een verblijf op een houseboat heen…..en niet iedereen is een backpack-held die het zelf allemaal wel uitvindt. Ik ben dus aangewezen op een touroperator en iemand die mijn rondleidt.
Is een privè rondreis met een auto en chauffeur dan zo'n slecht idee?
Ik ben van plan om te boeken bij IndiaOnline (hier bekend op india.pagina.nl). Is er iemand die ervaringen heeft met dit reisbureau?
Graag zou ik nogmaals enkele meningen horen.
Dank jullie wel.