Geld in- en uitvoeren

• Pascal

Hallo,

Gisteravond heb ik via de site van GWK voor 400 euro aan Indiaase rupiah besteld.

Vanmorgen belde het GWK dat het verboden is om met de rupiah's het land binnen te gaan, ze konden het geld wel leveren maar dit was voor eigen risico.

Heeft iemand hier al eens problemen mee gehad?

En wat is beter te wisselen Euro's of Dollars?

Mvgr. Pascal

• erik

Ze zullen je er niet op controleren maar gewoon pinnen of euro's omwisselen is makkelijker (en vaak voordeliger).

• Sundri

Ik neem altijd een beperkte hoeveelheid Roepies mee India uit en weer in. Daarop ben ik nog nooit gecontroleerd en heb er ook nooit problemen mee gehad. Ik verwacht niet dat je daarmee problemen krijgt. Maar ik vind het niet logisch om hier al zo'n enorme hoeveelheid euro's in Roepies te wisselen. Meer dan Rs 3.000 heb je zeker niet nodig (voor je taxi en eerste overnachting). Je kunt tegenwoordig tenslotte overal pinnen en geld wisselen. Zeer waarschijnlijk krijg je dan ook een veel betere koers dan wanneer je hier in NL wisselt.

• T.o.m.

Vind het wel een groot bedrag (voor enkele 10-tallen miljoenen indieers is dat ongeveer een jaarsalaris) , maar waarom wil je zoveel wisselen? (zwart geld misschien)

In ieder geval controleren ze niet op de cash die je bij hebt.

Weet je dat op “elke straathoek” van India tegenwoordig een pin apparaat zit? (en daartussenin misschien ook weer enkele?)

• Khan

T.o.m. Schreef:

——————————————————-

> Vind het wel een groot bedrag (voor enkele

> 10-tallen miljoenen indieers is dat ongeveer een

> jaarsalaris) , maar waarom wil je zoveel wisselen?

> (zwart geld misschien)

Nou, nou, 400 Eur zwart geld… zo, zo…. Heftig. B)

Om het even te relativeren, voor 10-tallen miljoenen Indiers is 400 Eur peanuts. ;)

Om nog op de vraag terug te komen, van EUR naar USD naar RS wisselen is niet slim. EUR had al snel na de introductie de voorkeur in India. USD is al jaren niet zo stabiel meer. Voor de rest voldoen ATM's (pinmachines) prima.