Hallo is het mogelijk om een 6 maanden visum te krijgen alhoewel ik geen baan heb.
Ik las iets over een bewijs in de vorm van een bankafschrift met voldoende vermogen
bedankt alvast
Rob, de maximale tijd voor een toeristenvisum in India is 6 maanden en niet 3 maanden.
Chris, bel met de Indian Visumservice om te vragen of je met voldoende saldo een visum kunt krijgen.
Ik weet dat je als gepensioneerde ook gewoon een toeristenvisum kunt krijgen. Heb je een uitkering, dan beschik je ook over een vast inkomen. Heb je geen vast inkomen, dan vermoed ik dat je, indien je over voldoende saldo beschikt, wel een visum zult krijgen.
Sundri,
Ik had het over standaard, niet maximaal.
"Houdt u er rekening mee dat de geldigheidsduur van het visum ingaat op de dag van afgifte; de maximale verblijfsduur is beperkt tot de verloopdatum van het visum. Let op: doorgaans worden er geen visa afgegeven met een geldigheidsduur langer dan drie maanden.'
Rob
Volgens mij moet je minimaal € 500,- op je rekening hebben staan voor een visumaanvraag.
Mijn echtgenote is huisvrouw en heeft dus niet zoveel op haar rekening staan. We hebben wat spaargeld op haar rek gestort, bankafschrift geprint en het spaargeld weer teruggeboekt. Alle bij- en afschrijvingen onzichtbaar gemaakt op de kopie van het afschrift en de kopie afgegeven met de aanvraag. Alleen het banksaldo was te zien en dat was voldoende.
Je moet ook een kopie van je reservering / ticket erbij doen, verloopdatum van visum is afhankelijk van het vertrek uit India. Of 6 mnd nog mogelijk is, weet ik niet. Succes.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?