roken

• frank

ik ga voor mijn werk a.s dinsdag naar hazira dist. surat gujarat, via mumbai, kan iemand mij vertellen hoeveel pakjes shag ik mee mag nemen (voor eigen gebruik)

• Shirley

Volgens mij 1 slof pp, maar waarom koop je daar geen sigaretten? Stuk goedkoper dan hier! Of vind je shag lekkerder?

Dat is soms wel te koop maar relatief duur voor Indiase begrippen omdat het import is. En de merken die we hier hebben, zijn er vaak niet.

• Rob

Volgens mij mag je 5 pakjes taxfree kopen op Schiphol, 250 gram.

Meer meenemen kan natuurlijk wel stiekum.

Een van de weinige plekken in India waar ik ontdekt heb dat ze Drum verkopen was in Main Bazaar, Paharganj, Delhi.

Veel goedkoper dan in Nederland.

En Shirley: voor shagrokers zoals ik zijn sigaretten echt niet lekker hoor.

Rob

• Shirley

Nee dat begrijp ik. Ik heb inderdaad ook drum gezien op de Pahar Ganj. Maar zware Van Nelle kun je wel vergeten, denk ik.

De bidhi´s zijn ok wel lekker zo af en toe en die kosten maar

IRS 4,-

• Maaike

Wordt er eigenlijk veel gerookt in India?

En wordt er in de restaurants gerookt?

• kees

Er wordt zeer veel gerookt in India.

Officieel mag er in restaurants ook daar niet gerookt worden , maar ………….

Zelfs op het strand is het officieel verboden , derhalve moeten de shacks bordjes ophangen met verboden te roken, maar daar houd gelukkig niemand zich aan.

Als je op hetstation of in de trein wordt gesnapt , kost je dat tegenwoordig 200 rps

Laat men maar eens meer doen aan HYGIENE,ENVIREMONT

Begint een heeeeeeeeeeel klein beetje te komen,

Daar sterven veel meer mensen aan , dan aan het roken

India is wat dat betreft zeeeeeeeeeeer hypocriet

grjes kees

• Rob

Als verstokte roker is mijn ervaring dat er in India helemaal niet zoveel gerookt wordt.

Roken is in India een publiekelijk taboe.

Degenen die zich niets aan trekken van een rookverbod zijn meestal de toeristen.

Rob

• Maaike

Zelf ben ik een verwoed rookser geweest, maar ik heb last van mijn longen.

Ik vind het dus nu heel prettig als er ergens niet (meer) wordt gerookt.

• erik

Ik zag ook eens een afgrijselijk smerig urinoir in Delhi, je rook het al van een kilometer afstand, en daar hing een bordje aan dat je er niet in mocht spugen :)

• Shirley

Of je nou wel of niet rookt…..volgens mij maakt dat in Delhi niets uit, de smog is daar alom X(