locatie street wedding delhi?

• esther

ik zou heel graag een street wedding willen meemaken in delhi. is er hiervoor een populaire plek waar de kans het grootst is of kun je het overal in de stad meemaken?

bedankt weer!

• Rob

Esther,

Wat versta je onder een “street wedding”?

Een bruidegom die in een stoet van trompetters te paard rijdt om z'n bruidegom op te halen (of zoiets)?

Dat kom je in India af en toe wel tegen.

Er zijn ook gelegenheden, net als in Nederland, die voor een bruiloft afgehuurd worden, in alle prijsklasses.

Alleen toegankelijk voor genodigden, neem ik aan.

Het schijnt dat de huwelijksdatum door een astroloog bepaalt wordt.

Aan de hand van sterrenbeelden en de stand van de maan, dat soort zaken.

Het ligt dus mede aan je sterrebeeld.

Zelf ben ik de combinatie leeuw/aap, dat verklaart vermoedelijk een hoop van mijn reacties op dit prikbord.

Een overheersend type met gevoel voor humor, al zeg ik het zelf.

Rob

• Sundri

In de zijstraatjes van Arakashan Road (de straat met zeer veel hotels in Pahar Ganj) ben ik al vaak bruiloften in tenten tegengekomen. Voor de passant is dat wel eens onhandig, want dan is die straat geblokkeerd. Maar waarschijnlijk zijn ook die bruiloften alleen voor genodigden.

• Rob

Sundri,

Dat zijn dus blijkbaar de “street weddings” die Esther bedoelt.

Ken ik zelf niet.

In die zijstraatjes ben ik twee keer bijna gezakkenrold.

Op klaarlichte dag, had ik dat al eerder verteld?

Rob

• Sundri

Gerold? Nee, dat had je nog niet verteld.

Ik ben in die achterste “hoofdstraat” tussen Arakashan Road en Pahar Ganj wel een keer aangevallen door een straathond (in beide kuiten gebeten). Ook heb ik er een keer een stoot van een hoorn van een koe in m'n dij gekregen, toen ik noodgedwongen door een fietsriksja in de richting van die koe werd “geduwd”. Van die koehoorn kreeg ik een behoorlijk grote blauwe plek. Die hondenbeten leidden tot een bezoek aan het ziekenhuis voor inentingen tegen rabiës, waarna ik de wond zelf heb schoongewassen met dettolzeep en vervolgens ontsmet.

• Rob

Sundri,

Ken je het verschil tussen:

- neem ik aan

- waarschijnlijk

- bijna gebeurd

Rob

• Sundri

Tja…

• VideJo

Sundri Schreef:

——————————————————-

> , waarna

> ik de hond zelf heb schoongewassen met dettolzeep

> en vervolgens ontsmet.

Dat had je nou niet hoeven doen . . .

• Sundri

(:D

• Sweety

Rob schreef:

Een bruidegom die in een stoet van trompetters te paard rijdt om z'n bruidegom op te halen (of zoiets)?

Rob,

In India is homohuwelijk (nog) niet toegestaan, volgens mij.8-) Ik hoop dat je bedoelt dat de bruidegom zijn bruid ophaalt, maar zelfs dat doet hij niet… de stoet van trompetters gaat naar de plaats waar het huwelijk wordt voltrokken. Dit kan een tempel, hotel of zelfs een tent op een grasveld zijn. De bruid met haar familie enz is daar dan al aanwezig.

Esther, (en andere NL-se lezers)

Als je toevallig een bruiloft(sfeest) ziet plaatsvinden, vraag dan gewoon aan een familielid of je er bij mag zijn. Familieleden zijn meestal bij de ingang te vinden om gasten te ontvangen. Ze moeten wel heeeeeeel erg brutaal zijn om te weigeren. Als trouwe India-gangers moeten jullie toch weten hoe gastvrij zij daar kunnen zijn. Gewoon vragen. Ik zeg doen!(:D