1 dag in Delhi, wat te doen?

• Rob

Sundri,

Ik heb mijn Delhi plattegrond er op nageslagen.

Ik denk dat je gelijk hebt.

Zelf ben ik via Majnu-ka-tila gegaan, dat is een omweg.

Rob

• Sundri

De Tibetaanse wijk Majnu-ka-tilla ben ik nooit geweest. Ik wist wel dat die wijk bestaat, maar niet waar. Goed, dat is dan iets voor een volgende keer. Ik wil toch nog ‘ns een nieuw Tibetaans schoudertasje hebben en die vind je niet overal. M’n huidige begint nogal te slijten.

• kees

nou dat kwartiertje van pahar ganj naar akshardam : tel daar maar rustig een kwartiertje bij, afhankelijk van tijdstip.Moeten die route vaak doen als we in Delhi zijn.(twee keer per jaar).

Rob Karol Bagh leuk,chandi chowk inderdaad maar wij gaan ook altijd naar Kinari bazar en natuurlijk Sadr bazar.

grjes Kees

• erik

Ik zou gewoon wat rondwandelen op Connaught place, Janpath, en rond je hotel (waar je ook slaapt). Natuurlijk zijn er zat bezienswaardigheden in Delhi, maar heb je daar nog zin in een dag voor vertrek?

• Sundri

Uiteraard hangt de reistijd tussen Pahar Ganj en Akshardham af van het tijdstip, maar ga je niet rond het spitsuur, dan is het toch echt niet langer dan een kwartiertje. Ik heb het afgelopen mei gedaan en het duurde niet langer dan een kwartier; dat was om 18.00 uur.

• Sundri

Ik heb Akshardham ook gedaan een dag voor vertrek en was blij toe. Je mag dat gewoon niet missen.

• Shirley

Vervolgens heb je minstens een dag nodig om erachter te komen hoe Connought Circle in elkaar steekt….::o

• herna

@Sundri,Majnu-ka-tilla ligt best ver buiten Delhi. Bovendien is het niet makkelijk een riksja te overtuigen er naar toe te rijden omdat ze moeilijk een rit terug krijgen. Ik heb er in 2006 een aantal dagen gelogeerd. Het wordt Little Tibet genoemd maar dat valt tegen. Er zijn een aantal guesthouses voor Tibetaanse monniken die op doorreis zijn naar Dharamsala ,een paar kleine winkeltjes met levensmiddelen. Tibetaanse souvenirs zijn er weinig.

• florisb

natuurlijk langs het toilet museum - http://www.sulabhtoiletmuseum.org/ - kan iemand mij laten weten hoe het is? dank:-)

• herna

Shirley is er geweest!