Toch gekke dingen met visa .Wie begrijpt het ????

• kees m

Hallo iedereen,

Toch gebeuren er gekke dingen bij die ambassade ivm visa.!!!

We hebben inmiddels wel wat kennisen en mensen die ieder jaar naar India gaan , voor wat langere tijd.

Het visumbeleid van de Indiase Ambassade is op z`n minst vreemd te noemen.

Een echtpaar b.v. vraagt visum aan.

Krijgt 180 dagen multiple entry, normaal als altijd.

Ander echtpaar , (ook al vaker daar geweest) , man krijgt gevraagde visum , vrouw een week korter dan uitreisdatum.

Hebben kopien van reisticket opgestuurd.Hoe kan dit zul jwe vragen, wij ook.

Afgelopen weken van alles gebeld en NIEMAND,MAAR dan ook NIEMAND, die een normaal en duidelijk antwoord heeft voor deze

gang van zaken.

Wat kunnen we hieraan doen,JUIST helemaal NIETS.

Wat een nieuwe………… CONSUL al niet kan doen.

TOERISTJE PESTEN , net als een paar jaar geleden Indonesie deed.

Vorig jaar waren de engelsen aan de beurt, NU klaarblijkelijk de HOLLANDERS.

WIL MEN UBERHAIPT nog wel toeristen.We brengen toch EURO`S mee nietwaar ???

Zet toch gewoon een stempel!!!!

Ik vind dat die visaburo`s ook eens wat meer daadkrachtig HUN stem moeten laten horen of ook weer GELDBELANG !!!!

grjes Kees M

• Sundri

Wellicht zit de nieuwe consul nog volledig in de baksjiescultuur. Dat zou iemand 'ns moeten uitproberen als er een probleem is met het visum.

Laten wij wat dat betreft van geluk spreken. Ik weet dat Indiase vrienden van mij er soms 3 maanden over doen om een paspoort te krijgen, terwijl andere er na 2,5 jaar nog steeds geen hebben. Dan zijn baksjies en contacten nodig (wat wij hier netwerken noemen). Hier in Nederland krijgen wij een paspoort in een week tijd en als je wilt al na een dag. Bovendien zijn wij vrij om te reizen waar we willen, dat geldt voor de meeste Indiërs niet.

• Shirley

Ja vreemd, een vriend van me heeft ook voor 2 personen een visum gehaald. Ze gaan even lang, zelfde reisdata. Maar beide hadden een verschillende expiry date…

• anita

Heb eens ooit op de amb. v India in Sri Lanka gezien dat er iemand voorstelde om met wat geld te schuiven.Nou,daar werden ze behoorlijk pissig over ! In India kom je er haast niet onderuit maar ik geloof niet dat je het op amb. in het buitenland moet proberen.

• Sundri

Ik denk ook niet, dat het verstandig is om in NL met baksjies te gaan gooien, maar het verhaal van Kees M doet me daar wel heel sterk aan denken. Tegelijkertijd moet je bedenken, dat de NL ambassade in India ook erg moeilijk kan doen als een Indiër tracht een visum voor NL te krijgen. Daarbij vergeleken zijn onze “problemen” minimaal. Wel vervelend natuurlijk. Als het mij zou overkomen, zou ik ook absoluut niet blij zijn, het geeft zoveel gedoe als dat data op je visum niet kloppen en waarschijnlijk kost het ook geld om dit recht te breien.

• VideJo

Er is daar blijkbaar gewoon een foutje gemaakt, lijkt mij. Maar omdat het iets met India van doen heeft, gaan mensen gelijk denken, dat het wat met baksjiesh te maken heeft . . .

Stuur het gewoon terug met de vraag om het foutje te herstellen.

• Sundri

Gewoon een foutje? Ik geloof er nix van. Dit is niet het eerste soortgelijke verhaal sinds de nieuwe regelgeving van toepassing. Of hebben ze al het personeel ook vervangen en moeten ze dit soort administratie nog leren?

Niettemin lijkt jouw advies het beste, namelijk om (onschuldig) te vragen om een aanpassing ervan uitgaande dat het een foutje is.

• kees

Heb dit verhaal van bij echt(paren) verschillende data van expire data in visa, nu misschien al voor de zesde keer gehoord.

Zpou het niet beter zijn om niet meer gelijk optesturen maar in twee verschillende enveloppen en op verschillende data.Kost alleen 1 maal aangetekend extra.

Dit is beter dan de ellende van omboeken.(zouden ze dit op de ambassade ook lezen????)

hoop van niet ivm nog aanvragen!!!

Heb trouwens ook gebeld met visa dienst , over het zgn foutje is geen correspondentie mogelijk.Bedankt dan , niet ??

grjes Kees

• Johan

Wij zijn eind september aan de balie geweest bij Het VisumBuro Den Haag. Volgende dag om 17:00 uur de paspoorten (4 stuks) zelf weer opgehaald. Alle 4 de paspoorten: 2 mnd visum, geldig tot 1 week na terugkomst, met double entry. Zonder problemen/bijzonderheden.:D

Zonder “rishwat”, want dat is wat hier bedoeld wordt denk ik:S. Baksjies is gewoon fooi, geld dat je geeft uit tevredenheid bijv aan de ober.(tu)

• Marielle

Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een toeristenvisum voor een Indiaer die naar Nederland wil komen, tijdelijk dus? Ik weet dat het nogal wat problemen kan opleveren, en voordat we de procedure ingaan, zijn er wellicht tips om het een en ander voor elkaar te krijgen? Want: aan de inkomenseis van 35 euro/dag voldoet een gemiddelde Indiaer niet, een hard bewijs dat hij teruggaat is niet te geven, en mijn inkomen is als freelaner waarschijnlijk te flexibel om garant te kunnen staan. Dus ervaringen zijn meer dan welkom. Dank!