regen in zuid india

• hannah

Hallo India gangers,

Ik ga over 3 weken voor een maand naar Zuid India,(Kerala en Tamil Nadu).

Nu lees ik over de regens in het zuiden.

Zijn er mensen die mij kunnen zeggen hoe de toestand in bovenstaande deelstaten is?

Ik zie mezelf niet door een rampgebied trekken.

Vriendelijke groet. Hannah.

• Kees M

kijk bij weeronline.nl bij india en klimaat c.q. reisweer en je zult zien , dat er over

een maand niet veel regen bijna geen meer valt ,want de monsoon loopt tegen het einde.Dus lekker in de zon zonder wolken enz.

gaan zelf ook weer voor verschillende mnd.

grjes Kees M

• Sundri

Ik kreeg net een persoonlijk bericht uit Mahabalipuram, Tamil Nadu. Daar is nu niets aan de hand. Wel loopt de moeson daar nog even door, normaal gesproken tot half november. Vorig jaar hebben ze er tot eind november moeson gehad.

• Hannah

Hoi Kees,

Bedankt voor de tip.Ik houd het ook in de gaten maar zie en hoor niks verontrustends.

Even een hele andere vraag.

In 2007( januari) heb ik in het vliegtuig een echtpaar ontmoet, we hebben samen in Teheran gewacht op het vliegtuig en ik meen mij te herinneren dat de man Kees heette.

Ik heb zelfs nog een treinticket van hun gekregen van Dusseldorf naar Nederland.

Was jij dat??

Dat echtpaar ging toen voor een paar maanden naar het zuiden.

Groet, Hannah.

• kataraja

Hoi sundri, leuk dat je bericht kreeg uit mammala, ik ben toch wel nieuwsgierig wie je daar kent, mischien ken ik hem,of haar ook. Vraag eens aan je bekende of hij “muttai” (kale kop) kent die samen met zijn nederlandse vrouw, en enkele witte jack russel terriers,langere tijd in mammala verbleef (enkele jaren geleden), mischien hebben we een gezamelijke kennis.

En voor de regen vraag!!!!!

Na regen komt…..regent, kijk maar in je woordenboek.

Regent het pijpenstelen november dan is het bijna december.

Als het regent in september dan valt kerstmis in december

Als de zon schijnt in mei, dan is de regen voorbij.

Sorry ben een beetje melig B)-B)-B)-B)-

• Sundri

He Kataraja, ik hoop dat je het niet erg vindt, maar mijn persoonlijk zaken publiceer ik liever niet op het internet. Die hou ik graag voor mezelf.

Melig mag van mij wel, hoor. Wat mij betreft zou ik nu toch z.s.m. naar India vertrekken, juist vanwege het weer. Het wordt hier alweer veel te koud. Warme regen is altijd nog een stuk beter dan die kouwe regen hier. Beter is natuurlijk gewoon lekker warm zonnig weer. Maar ik moet nog even wachten. M'n baas verbiedt mij het opnemen van verlof tot en met minimaal december vanwege bedrijfsbelangen. Pffff, kun je nagaan hoe belangrijk ik wel ben als eenvoudige managementassistent :D .

• kataraja

Ja sundri dat heb je met bazen “Als je om opslag vraagt blijkt je werk onbelangrijk,maar als je om vakantie vraagt ben je onmisbaar”

Je hoeft echt niet hier neer te zetten wie je kent, ik was alleen maar benieuwd of je kennis mij ook kent. Maar als je de volgende keer in mamma bent vraag aan Kanjapa de hoofdman van de zigeuners eens naar muttai, zijn vrouw magala heeft heel veel foto's waar ik en mijn vrouw (en honden) op staan, zo kan je een gezicht plaatsen achter de naam kataraja!!!

Gegroet Kataraja de zigeuner vriend.

• Sundri

Ow, dat is leuk. Er is in Mamalla 1 zigeuner, waarmee ik ‘ns een erg leuk gesprek mee had. Ik ben echter vergeten hoe hij heet. We zeggen elkaar ook altijd gedag; hij is 1 van de weinige zigeuners, die me nooit heeft geprobeerd iets te verkopen. Ooit kocht ik ’ns kralen van ze voor een vriendin en vervolgens blijven ze maar kralen aanbieden. Beetje lastig, want die vriendin voor wie ik ze kocht, is inmiddels verhuisd naar Bonaire. Die zie ik alleen nog op Skype; beetje moeilijk kralen overhandigen is dat.

• Khan

hannah Schreef:

——————————————————-

> Hallo India gangers,

>

> Ik ga over 3 weken voor een maand naar Zuid

> India,(Kerala en Tamil Nadu).

> Nu lees ik over de regens in het zuiden.

> Zijn er mensen die mij kunnen zeggen hoe de

> toestand in bovenstaande deelstaten is?

De beste informatie is m.i. te vinden op de site van de Indiase meteorologische dienst.

http://www.imd.gov.in/

Illustratief kaartje van de normale sw monsoon, en de ontwikkeling najaar 2009

http://www.imd.gov.in/section/nhac/dynamic/withdrawal.htm

Normaal verlaat de monsoon TN in de maand december.

> Ik zie mezelf niet door een rampgebied trekken.

Het rampgebied betreft het stroomgebied van de Krishna rivier. Die stroomt niet door Kerala en TN, maar door Karnataka en Andhra Pradesh.