vrijwilligerswerk India 2010

• CB

Hoi allemaal, wat een onzin toch om iemand die vrijwilligerswerk wil gaan doen meteen zo de grond in te boren. Hetzelfde gebeurt hier ook altijd met goede doelen. Wat weten jullie het toch altijd allemaal goed en wat weten jullie goed wat iemand zijn beweegredenen zijn. Daar krijg ik dus de kriebels van. Opmerkingen als “Kennelijk hebben mensen dat nodig om zichzelf beter te voelen” en “als je erover vertelt doe je het in mijn ogen alleen maar om je zelf op de borst te kloppen”. Wat een vooroordelen zeg!. En doen jullie eigenlijk niet precies hetgeen je zo veroordeelt. Jullie vinden jezelf volgens mij ook echt geweldig door jullie mening zo te verkondigen. Gelukkig zijn er ook heel veel mensen het niet met jullie eens.

• kim

het kindertehuis dat ik steun telt 14 kindjes.. tuurlijk kan ik niet alle nepalese wezen steunen maar mij gaat het erom dat die 14 kinderen dankzij onze donaties genoeg te eten hebben en een degelijke opleiding kunnen volgen. Het is niet veel, maar het is toch iets?? Ik walg van zulke onverschillige mensen die niets doen ‘omdat het toch niets uithaalt’. Wat een attitude!

• Shirley

Iets voor een ander doen, waar dan ook op de wereld, voelt inderdaad heel goed! Je zou het eens uit moeten proberen!

En je hoeft het niet van de daken te schreeuwen, zo van “Kijk een wat ik doe…”, maar je laat wel zien hoe het hoort. Iedereen is al zo op zichzelf en geisoleerd tegenwoordig. Maar jij als mantelzorger, vrijwilliger, of hoe je het ook noemen wilt, toont wel aandacht voor je medemens. Een voorbeeldfunctie voor de jeugd.

Er vooral niet over praten vind ik dus nogal ver gaan.

Doe je gewoon wat je hart je ingeeft. Klaar. En wat een ander ervan vindt, zou je worst moeten zijn.

• Ineke M

zoek hier even op kindertehuizen en Kathmandu. Er gaat een wereld voor je open!

Ineke

• Theo Kiewiet

Ach C,

er gaat veel fout doch er gaat ook best veel goed, gemiddeld wellicht 50%!! {Zo beter uitgelegd Rob, wat ik bedoel?]

Dat weet jezelf ook heel goed.

En beginnelingen moeten nog heel veel leren.

Veel beginners knappen af en stoppen.

De volhouders zetten door tot het bittere einde,

en tenslotte zullen mensen de vruchten ervan kunnen plukken.

Doch veel vals sentiment, ja het bestaat.

Het heeft 2 kanten, zoals met alles in 't aardse bestaan, paradoxaal….

• Rob

CB,

Ik lees hier nergens dat Jellien de grond in geboord wordt. Wel dat er kritische kanttekeningen geplaatst worden bij het doen van vrijwilligerswerk in India met name wanneer het kinderen betreft.

Bovendien citeer je Ineke onvolledig, zonder “hmm” en “??” en waardoor haar oorspronkelijke reactie voor mij een heel andere lading krijgt.

Je hebt het over “jullie”, zelf vind ik het prettiger als je direct op persoonlijke bijdragen reageert ipv iedereen op een hoop te gooien.

Wat mij verder opvalt is dat Jellien zelf niet meer reageert…

Rob

• Rob

"er gaat veel fout en er gaat ook veel goed.

Dat weet jezelf ook heel goed. "

Ach Theo,

Wat een gezwets…

Rob

• Rovers

Niet zo gek dat Jellien niet reageert, er heeft immers nog niemand gereageerd op haar vragen. In plaats daarvan word zijn/haar onderwerp compleet overgenomen door mensen die gaan discussiëren over vrijwilligerswerk in het algemeen. (Dus Rob, ook de mensen die hier reageren gooien met hun commentaar de vrijwilligers op een hoop). het lijkt mij dus beter als degenen die hierover willen discussiëren zelf een onderwerp aanmaken en hier gewoon reageren op wat Jellien vraagt.

Rovers

• Rob

Beste Rovers,

Het komt vaker voor op dit prikbord dat mensen niet de reacties krijgen die ze verwachten te krijgen.

De juiste vragen stellen en leren om gaan met de reacties daarop is een kunst op zich.

Niet iedereen beheerst dat.

Rob

• Rob

“Zijn hier ook nog meer vrijwilligers die van plan zijn om in maart volgend jaar naar India te gaan? Of mensen die vrijwilligerswerk in India gedaan hebben en misshien tips ed hebben? ”

Rovers,

Mijn eigen antwoord op deze vragen zou “nee” zijn, net als van veel andere prikkers.

Daar heeft Jellien toch ook niets aan?

Taalkundig gezien vraagt ze alleen maar ervaringen van mensen die al eerder vrijwilligerswerk in India gedaan hebben. Anderen worden daardoor de mondgesnoerd?

Rob