vrijwilligerswerk India 2010

• Jellien

Hallo,

Ik ben van plan om in maart 2010 met een organisatie (Activity International) voor een maand naar India te gaan. Hier zal ik vrijwilligerswerk doen op bijvoorbeeld een schooltje, consultatiebureau etc. Zijn hier ook nog meer vrijwilligers die van plan zijn om in maart volgend jaar naar India te gaan? Of mensen die vrijwilligerswerk in India gedaan hebben en misshien tips ed hebben?

Groetjes.

• Ineke M

Hmm, vooral niet doen??

Ik krijg altijd de kriebels van die mensen die ‘iets’ goeds willen doen voor de arme…. (vaak kindertjes) Kennelijk hebben mensen dat nodig om zichzelf beter te voelen??

Ineke

• kataraja

Zo denk ik er ook over Ineke!!

Maar ik denk dat de meeste mensen het doen, omdat het nogal “stoer” staat in je cv. Je spreekt de taal niet dus moet er een indiase mentor bij, enz enz je loopt die mensen alleen maar in de weg. Als je echt iets goed wil doen ga eens bij een bejaarde bij jou in de buurt die aan het vereenzamen is langs, om een praatje te maken of boodschapjes doen, en praat er met niemand over, want als je erover verteld doe je het in mijn ogen alleen maar om je zelf op de borst te kloppen.

Ik weet ook wel dat de meesten mensen het “goed bedoelen” maar “het was goed bedoeld” zeg je in de regel alleen maar als er iets fout is gegaan!!!!!!

Groetjes

• Theo Kiewiet

Enkele dakloze weduwen met kinderen aan onderdak helpen is natuurlijk goed, stel dat je zoiets doet.

Maar ja", wie is de tolk??

Wel centje meenemen dan. ;)

• Rob

Ineke,

Die kriebels krijg ik zelf ook wel.

Mijn tip over Gurgaon kwam niet zomaar uit de lucht vallen.

Tegelijkertijd denk ik:

Het is de Nederlandse overheid die jongeren stimuleert om vrijwilligerswerk te gaan doen middels een maatschappelijke stage in Nederland. Vanaf 2011 verplicht.

Het is de Europese overheid die jongerenuitwisselingen stimuleert en daar gelden voor beschikbaar stelt.

Waarom zou je dan niet in India ervaring gaan op doen al je die kans krijgt?

Dat hoeft helemaal niet onder het mom van “goed doen voor zielige kindjes”.

Die hebben daar waarschijnlijk niets aan.

Gewoon voor een stukje levenservaring, leren verder te kijken dan je eigen wereldje.

Daarom ben ik ook best wel enthousiast over Indiana met z'n schoolreisje naar India.

Hij was nog op zoek naar een interessant project.

Misschien is het vrijwilligerskamp in Shiv wel iets voor hun om een kijkje te nemen.

Misschien kan Jellien dan als begeleidster wel mee.

Rob

• tom88

Jellien, ik wens je sukses.

En mensen die meteen beginnen met negatieve kritiek, zouden toch eerst eens na mogen denken.

Als er nu had gestaan: “Hallo, ik wil de arme sloebers van India redden”, ja dan had je van leer mogen trekken.

Voor de geïnteresseerden wat korte stukjes zoals Activity International zich voorstelt:

Even voorstellen

Activity International helpt iedereen die plannen heeft voor een bijzondere reis of vakantie. Reizen met iets extra's, waarbij je ervaart hoe het is om op een andere manier dan als gewone toerist te reizen. We hebben een breed aanbod van werkvakanties, vrijwilligerswerk, au-pairwerk en taalreizen in het buitenland. Een tussenjaar, sabbatical of gewoon eens een ander soort vakantie? Bij ons ben je aan het juiste adres.

Missie

vrijwilligerswerk Activity International heeft als doel mensen een unieke ervaring in het buitenland te bieden, al dan niet gecombineerd met het leveren van een maatschappelijke bijdrage. Met onze programma's willen we zoveel mogelijk deelnemers in contact brengen met andere culturen. Omdat we hen een onvergetelijke ervaring willen bezorgen, maar ook om een bijdrage te leveren aan een wereld waarin mensen meer begrip voor elkaar hebben.

• Khan

Als je naar de aangeboden reizen in India doorklikt, dan zou ik dit willen omschrijven als een “aktieve vakantie”, met dien verstande dat je i.p.v. “raften” of “para-sailen” bij een project mag aanschuiven. Ik vind dan 3 weken toch tamelijk kort, of ben ik nu de enige die altijd tijd tekort komt in India. B)

• Khan

Khan Schreef:

——————————————————-

> Als je naar de aangeboden reizen in India

> doorklikt, dan zou ik dit willen omschrijven als

> een “aktieve vakantie”, met dien verstande dat je

> i.p.v. “raften” of “para-sailen” bij een project

> mag aanschuiven. Ik vind dan 3 weken toch tamelijk

> kort, of ben ik nu de enige die altijd tijd tekort

> komt in India. B)

Sorry, zelfs dat zit er bij de Goa-toer in. Even over het hoofd gezien.

“Samen met andere vrijwilligers maak je hier twee dagen lang avontuurlijke trekkings met klimpartijen en abseilen.”

Ach, een best leuk programma voor jongeren, en wat anders dan het racen langs 10.000'en tempels of het smoken van ( geestvernauwende/verruimende?) joints wat weer andere toeristen doen.

• kim

Als vrijwilliger ergens gaan werken is toch de ideale manier om op jonge leeftijd een ver land te leren kennen? Een groot verschil zal je daar niet maken en komaan.. als je zegt dat je als vrijwilliger gaat werken, betekent dat toch niet dat je jezelf ziet als Dè Westerling die het daar allemaal zal oplossen.

Zelf ken ik een Nepalees kindertehuisje dat wordt gerund door een Nepali.. er komen daar geregeld vrijwilligers die er gratis mogen verblijven. Die kinderen vinden het super als er iemand is die met hen speelt en hen helpt met hun huiswerk. Dusja grote daden verricht je daar niet, maar je leeft echt tussen de Nepalis. Het enige wat ze nodig hebben is harde cash, in de vorm van donaties en dankzij de vrijwilligers komt dat wel binnen ja.

Dus Jellien, zoek gerust een leuk projectje uit. Betaal je gewoon niet blauw aan van die grote vrijwilligersorganisaties! mijn mond valt altijd open als ik die bedragen zie! Een maand vrijwilligerswerk Nepal (met wat uitstapjes) heeft mij in totaal 1200 euro gekost, dus al wat je zelf doet en organiseert, doe je meestal beter ;)

• Ineke M

enig idee hoeveel wezen er zijn in Nepal……..en hoeveel weeshuizen?