Noord of Zuid India

• Ron

Na 2 keer Rajasthan wil ik misschien naar Zuid india

Ook daar wil ik met chauffeur rondreizen

Hoe is zuid india rustiger of drukker

Is het daar te vergelijke met Rajasthan of rij je daar door meer natuurgebieden

Ik vind Rajasthan zelf schitterend om rond te reizen kun je dat in het zuiden ook zo

of is dat daar total anders

Ron

• Kha

Ron Schreef:

——————————————————-

> Na 2 keer Rajasthan wil ik misschien naar Zuid

> india

> Ook daar wil ik met chauffeur rondreizen

> Hoe is zuid india rustiger of drukker

> Is het daar te vergelijke met Rajasthan of rij je

> daar door meer natuurgebieden

> Ik vind Rajasthan zelf schitterend om rond te

> reizen kun je dat in het zuiden ook zo

> of is dat daar total anders

Om mee te beginnen, je vraagt naar de vergelijking tussen 1 (deel)staat met een enorm gebied dat bestaat uit tenminste 5 staten, waarbij binnen elke staat al behoorlijke verschillen in landschap en cultuur kunnen bestaan. Zo heb je in het zuiden bijv al twee verschillende bergketens (western ghats / eastern ghats).

• tom88

Tja, vreemde vraag. Het antwoord weet ik niet, maar ik kan de vraag wel vertalen naar iets anders, misschien dat Ron dan inziet dat hij het op een andere manier moet aanpakken….

Vertaling:

Na 2 keer Ierland wil ik misschien naar de binnenlanden van Spanje.

Ook daar wil ik met chauffeur rondreizen

Hoe is Spanje rustiger of drukker

Is het daar te vergelijken met Ierland of rij je daar door meer natuurgebieden

Ik vind Ierland zelf schitterend om rond te reizen kun je dat in Spanje ook zo

of is dat daar total anders

• Sundri

De vergelijking Zuid India - Spanje klopt nog beter, als je aan Spanje ook nog Portugal, Frankrijk en Italië toevoegt. Zuid India bestaat namelijk uit verschillende staten met verschillende culturen, talen en (natuur)gebieden.

• peter

Ron laat je niet van de wijs brengen door de Ierland en Spanje -gangers, hoewel ze groot gelijk hebben. Maar ik heb een totally different suggestie: ben je al in Sikkim geweest? Dan is dat een prima optie: buddist, bergachtig, hoger en lager, leuke lui, prachtig groen en als je van wandelen houdt prima te doen; ook de Sunderbans onder Kolkata zin prachtig: van eiland naar eiland, vrijwel geen toeristen enz.

• kataraja

Hoi Ron,

Natuurlijk is Rajastan niet te verglijken met zuid India, hoe meer je richting evenaar reist hoe meer het landschap (groene tropischer) verandert. Maar mij is wel opgevallen, als je met mensen praat, dat je noord india gangers en zuid india gangers hebt. Ik denk dat gewoon te maken heeft met persoonlijke ervaringen. Ik ben een typisch zuid India mens en ben wel een paar keer naar noord india geweest, was ook mooi, maar mijn hart ligt nu eenmaal in zuid India. Persoonlijk vind ik de natuur veel mooier en de bevolking veel aardiger en “mellow” dan noord India!! Als je madras bv verglijkt met delhi, wint madras het met grote voorsprong bij mij, terwijl delhi veel meer te bieden heeft op toerisch vlak!

Dus om op je vraag een antwoord te geven, nee rajastan is niet te verglijken met zuid india, drukte zal het zelfde zijn maar ik vind de mensen in b.v. tamil Nadu of kerala veel aardiger dan in noord india!!

En voor rondreizen met chauffeur moet je bij Rob zijn hij is de achterbanken guru op dit prikbord!!

• Sundri

Kataraja, jij weet dat natuurlijk wel, maar ik heb wat met zowel het noorden als het zuiden. Voor mijn gevoel valt voor beide wat te zeggen. Ik persoonlijk vind de Zuid Indiase bevolking niet vriendelijker of onvriendelijker dan de Noord Indiase bevolking. Met de hele Indiase bevolking heb ik goede en positieve ervaringen.

• peter de terer

Hier in europa is dit het zelfde, mensen in het noorden zijn in het algemeen niet zo gemoedelijk als in het zuiden. India is van noord naar zuid meer dan 3000 km logisch dat er verschillen zijn tussen iemand die uit het noorden komt en uit het zuiden!!! Hier in europa is het het zelfde iemand uit het hoge noorden van noorwegen is totaal anders als iemand uit zuid italie, de noor is in het algemeen veel stugger als een italiaan!! Ik vind zelf dat hier in nederland het verschil merkbaar is als ik moet kiezen tussen bv groningen of limburg geef mij limburg dan maar, veel gemoedelijker, en gastvrijer, en zo ervaar ik dat ook in india, maar dit is natuurlijk mijn eigen ervaring en je hoeft het er niet mee eens te zijn.

peter.

ps ik ben geen limbo

• Robocop

Is Ron niet Rob? ;)

• Paul Broekman

Het klimaat is er natuurlijk anders, Tamil Nadu is van alle Indiase staten nog erg oorspronkelijk omdat het niet gekolonialiseerd is geweest, het eten is er anders (lichter) Kerala is een echte waterstaat. Vooral het gebied rondom Hampi op de grens tussen zuid en noord India is erg interessant. Er is daar een zeldzame tempelarchitectuur.

Maar ook nog een tip is Madya Pradesh. Is in veel opzichten volgens mij interessanter dan Radjastan.