Talencursus Hindi

• Lisette

Ik zou graag wat Hindi leren voor ik (weer) naar India ga. Wie kan mij adviseren mbt een goede/leuke thuis studie?

Is de cursus van “Studieplan” goed? Ik zag op dit prikbord dat de “Rosetta Stone” methode goed is.

Heeft iemand ervaring met een van deze 2 cursussen of een andere? Ik woon niet constant in Nederland, dus het moet een thuis studie zijn.

Alvast heel veel dank.

Lisette

• Ineke M

Ik vond de Rosetta Stone cursus perfect. Je leert het op een makkelijke manier en het is nog leuk om te doen ook. Van te voren twijfelde ik wel aan de manier waarop (zoals een kind de taal leert). Vroeg me ook af hoe je zinnen zou leren, maar het gaat op een natuurlijke manier. Je moet er wel (tijd) in investeren en dat lukt bij mij niet altijd. Heb het een tijdje intensief gedaan, maar u ook al 1,5 jaar vrijwel niet.

Ineke

• Peter

Inda instituut Amsterdam heeft boek en CD uitgegeven *ca. 45 euro samen; zie trouwens ook de indiers die op Youtube filmpjes hebben gezet met teachings, leuk om te zien en leerzaam!

• Lisette

(tu)Super! Perfecte tip Youtube. Ik zit nu al te genieten (hoewel niet makkelijk dat Hindi, maar dat wist ik al….).

Ik zal eerst eens goed gaan rondsnuffelen in de boekwinkel voor ik een dure cursus aanschaf.

Hardstikke bedankt zover. Meer tips zijn welkom.

• Rob

Ja, leuke tip Youtube.

Ik ben nu met deze serie lessons bezig.

http://www.youtube.com/user/itwasnoteasy#play/all/

Rob

• wilfried

De vorige week voltooide ik Level 1 van de cursus Hindi van Rostetta Stone. ben nu enthousiast begonnen aan Level 2.

Ik vind het een feest om zo een taal te leren en het is bijna verslavend!

• Ineke M

Ja, geweldig he!!! Het is soms net een spel, vind je niet? Ik werd soms 's nachts wakker en wist dan ineens wat een woord betekende.

Succes,

Ineke

• Hans

Leer je bij de Rosetta Stone methode ook het Devanagari schrift?

• Ineke M

Ja, dat zit er in.

Het is al een tijdje geleden dat ik het gedaan heb, maar volgens mij had je 4 opties in een keuze programma;

- alleen luisteren, spreken en lezen, spreken, of alleen lezen.

Zelf heb ik mij alleen geconcentreerd op het spreken, maar heb dat gedaan via de spreken/schrijven module. Hierdoor heb ik toch aardig wat van het geschreven Hindi meegekregen.

Ineke M

• Hans

Is deze cursus ook in India te koop voor een ‘Indiase’ prijs? Aangezien ik nu in Delhi ben, zou ik mijn slag kunnen slaan!