Help! aansluitende vluchten, wie helpt me?

• Lieke

Hallo iedereen,

Binnenkort vlieg ik weer naar India en ga ook de Andaman eilanden bezoeken. Ik vind het wel leuk om als ik aankom in Mumbai meteen dezelfde dag een aansluitende binnenlandse vlucht te nemen naar de andaman en mijn vakantie daarmee te laten beginnen… Nu is mijn vraag; Heeft iemand enig idee hoeveel tijd het kost om op international airport in mumbai uit je vliegtuig te komen door de immigratiedienst etc. in een taxi en op domestic airport in mumbai sta om in te checken.

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes Lieke.

• tom88

Het is in principe 1 vliegveld met 2 terminals: een domestic terminal en je raad het al een international terminal.

Laatst had ik ook zo een overstap, en had 1 uur en 45 minuten, dit was wel domestic naar international maar ging goed. Ik ergerde me nog dood ook, want mijn domestic vlucht parkeerde bij de international terminal. Vervolgens werd ik in een bus geladen naar de domestic terminal, waar ik eerst naar binnen moest om vervolgens in de rij te gaan staan voor dezelfde bus die weer naar international ging. grrrrr.

Er gaat dus een pendelbus tussen de ternminals: je hoeft dan de luchthaven niet te verlaten en het gaat stukken vlotter dan met een taxi die buitenom moet rijden door het drukke verkeer.

Het gaat overigens stukken vlotter als je een kleine koffer of rugzak hebt van pakweg 10 kg, dan hoef je niet op je bagage te wachten, dan hoef je geen bagage in te checken.

• Lieke

Ohh geweldig!! Ja dat is India! ;) Pendelbus, dat is mooi!

Ik heb 2 uur en 20 minuten, dan lijkt het me dat ik wel genoeg tijd hebt. Mijn bagage zal wel ingecheckt moeten worden, maar dat lijkt me dan ook niet zon groot probleem.

Bedankt voor je reactie!

• Sundri

Let wel op als je ruimbagage hebt. Vlieg je met een groot vliegtuig met veel passagiers en als er net veel vliegtuigen tegelijk arriveren, dan kan het gebeuren, dat er lange wachtrijen zijn bij de douane en dat het wel een uur duurt voordat je bagage tevoorschijn komt! Dan is die 2 uur en 20 minuten tussen je vluchten heel erg krap, temeer omdat je toch wel een half uur voor vertrek van je volgende vlucht alweer moet inchecken. En het lijkt me sterk dat je tien kilo bagage als handbagage kunt meenemen…

• namastenepal

en als jouw vlucht vertraging heeft, iets wat je toch ook een beetje moet incalculeren…dan mis je de aansluitende vlucht ook…en dan wat sundri zegt moet je ook meerekenen…minimaal 3 uur tussen 2 vluchten,,,en dan nog blijft het een gok als je 2 losse tickets boekt. Als je het als één geheel boekt, is de maatschappij verantwoordelijk voor je volgende vlucht. boek je het los, dan neem je dus een gok!

Succes!

• T.o.m.

Het is inderdaad soebatten met die handbagage tegenwoordig.

Het is me ooit overkomen dat mijn rugzakje 8 kg was en dat ik een laptop bij me had : ik moest de laptop in de rugzak doen want er was slechts 1 stuks handbagage toegestaan.

Ik stond eens ooit met een volle rugzak van 15 kg (doorreis naar Nepal, dus bergschoenen ed bij), en die mocht mee als handbagage, en dat had ik eigenlijk niet verwacht.

Ik reis nu met een medium rugzak van 45 liter, die is zo tussen de 8-12 kg schat ik, en kan eigenlijk altijd mee de cabine in. En ze wegen m eigenlijk nooit. Belangrijkste is eigenlijk dat ie in het bovenkastje past.

• Han

Hi,

wij deden dat vorig jaar november in 90 minuten.

Ga als je de aankomsthal inkomt rechtsaf. Na een paar bochten helemaal in de hoek ga je naar buiten in een bus, die over het vliegveld naar de domestic terminals gaan.

Ga dus niet door de uitgang naar buiten, want zonder dikke fooi kom je niet terug.

Zoek van te voren even uit welke van de terminals je moet hebben.

Succes en prettige vakantie

• Khan

Han Schreef:

> Ga dus niet door de uitgang naar buiten, want

> zonder dikke fooi kom je niet terug.

Mocht je buiten komen te staan, even naar het loketje van de pre-paid taxi lopen en een taxi nemen naar de andere terminal.

Laatste keer dat ik op Mumbai moest overstappen (aankomst rond 1 uur in de nacht) ben ik niet meer op die bus blijven wachten en heb ik na verloop van tijd een taxi genomen. Voor de rest is mijn ervaring uit 2002 dat om 9 uur ‘s ochtends er geen sprake is van druk verkeer. Het enige dat wel kan gebeuren is dat die taxi uit elkaar valt. Meen dat de pre-paid taxi’s van Mumbai tot de meest krakkemikkige van geheel India behoren.

P.s. kijk uit voor behulpzame personen aldaar. B)

• Lieke

Super al die reacties!!

Heb de vlucht los geboekt…dus zal het met 2uur en 20 minuten moeten doen! zal het met positief deken moeten doen! ;)

Bedankt iedereen!

Lieke

• tom88

En mocht je m toch missen of bijna missen, er zijn daar erg vriendelijke mensen bij de transferbalie (een algemene balie op de international terminal) die je wel verder helpen mocht het mis of bijna mis gaan.