naaimachine

• Khan

Voor wat het waard is, ik hoor van mijn vrouw een prijs van Rs 3000 - Rs 4000.

• Arjan

Josine,

1,5 jaar geleden heb ik het in Orissa voor je gevraagd en kon ze voor 3200 roepie kopen

• Rob

Kataraja,

Jammer dat je geen eigen discussie over dit onderwerp begonnen bent.

Ik deel je mening grotendeels niet.

Volgens mij denken “wij” helemaal niet dat er van “ons” verwacht wordt om “goed” te doen in India. Wel denken veel mensen dat de mensen in India alleen maar arm zijn.

En nemen daarom met alle goede bedoelingen spullen mee om weg te geven.

Daar is op zich niets mis mee, maar je kunt daar inderdaad wel kanttekeningen bij plaatsen, dat doe ik zelf ook.

Om te wijzen naar een Indiase overheid die geld spendeert aan allerlei zaken waar de bevolking schijnbaar niets aan heeft vind ik een beetje simpel geredeneerd.

Nederland ontwikkeld zich steeds en steeds meer in de richting van een Civil Society.

Dat betekent: niet de overheid is verantwoordelijk voor het welzijn van de mensen, maar de burgers zelf.

Allerlei kleinschalige initiatieven worden hier financieel ondersteunt.

Ik zie niet in waarom dat beperkt moet blijven tot binnen onze landsgrenzen of binnen Europa.

Kleinschalige projecten kunnen juist een meerwaarde hebben.

Het geld komt op de juiste plaats terecht.

“Ook kleinschalige projecten van somige westerlingen helpen zeker enkele mensen, maar de mensen die niet geholpen worden in een gemeenschap,lees dorp, zijn vreselijk afgunstig op mensen die wel geholpen worden. Als je 10 mensen uit de ellende haalt is dat prachtig voor hun, maar de elfde vind jou en hun de grootste k.lootzaken van de wereld!!”

Dit is een zeer reele opmerking.

Maar lijkt mij geen reden om dan maar niets te doen.

Rob

• Anita

VOOR JOKE

Kunt u mij iets meer vertellen over het verschepen van spullen naar India ???

Hoe en wat en waar ,kosten enz…………..

anita