naaimachine

• JOSINE

Heeft iemand enig idee wat een naaimachine kost in India ?

• joke

hallo josine, ik weet niet wat daar een naaimachine kost maar mijn dochter is nu in india en die heeft er 30 uit nederland meegenomen en verscheept naar india. je kunt haar over 2 weken een mail sturen dan is ze weer thuis. en voor welk gebied in india is het.

• josine

Het is de bedoeling dat we de naaimachine in Orissa kopen , het is ook voor daar bestemd.

• kataraja

Josine , je vraagt:“ Heeft iemand enig idee wat een naaimachine kost in India ?”

Dat zijn weer zo'n vragen waar niemand een zinnig antwoord op kan geven!!! Hoe smaakt een bannaan? Hoeveel kost een auto in india enz enz . Ben aub een beetje specifieker, een singer trap machine, of een state of the art industriele naaimachine, wereld van verschil!!!

Onderstaande link heeft mij precies tien seconden gekost om te vind, hier vind je wat prijzen, en ja ja we weten nu dat je iemand blij gaat maken met een naaimachine.(want dat was natuurlijk je doel van je vraag).

http://www.mouthshut.com/product/categories.php?cid=925345

• kataraja

Lees nu pas het bericht van joke, heel nobel van je dochter om 30 naaimachines naar india mee te nemen, maar mijn inziens toch niet helemaal de goeie weg. Als je dingen wilt betekenen voor de indiers koop dan ook de producten die je weggeeft in india, dan verdienen de mensen die in india naaimachines maken er ook nog een paar roepen aan.(natuurlijk als iemand wat goeie oude kleren uitdeelt niets mis mee, maar ik heb het nu over projecten)

Nu ga ik dus echt de knuppel in het hoenderhok gooien, waarom denken wij dat er van ons verwacht wordt om “goed”te doen in india??? India het land (dus niet de bevolking) is een rijk land, schieten genoeg satelieten de ruimte in, miljarden gaat er naar het leger, enz enz, en de arme bevolking lijdt er onder. Mischien ben ik afgehard door mijn vele reizen door derde wereld landen, maar ik heb nou zoiets het is mijn probleem niet, ga maar naar je regering die hebben geld genoeg maar geven het op een verkeerde manier uit!!! Ook kleinschalige projecten van somige westerlingen helpen zeker enkele mensen, maar de mensen die niet geholpen worden in een gemeenschap,lees dorp, zijn vreselijk afgunstig op mensen die wel geholpen worden. Als je 10 mensen uit de ellende haalt is dat prachtig voor hun, maar de elfde vind jou en hun de grootste k.lootzaken van de wereld!!

Maar hier zal het wel niemand mee eens zijn dus ga vooral door. Mischien ben ik nu een beetje hard, maar het is niet mijn intentie om iemand te beledigen het is gewoon de manier hoe ik er tegen aankijk!!!

• Khan

kataraja Schreef:

> India het land

> (dus niet de bevolking) is een rijk land, schieten

> genoeg satelieten de ruimte in, miljarden gaat er

> naar het leger, enz enz,

Je bent de kerncentrales nog vergeten, en de IT sector. Ik dacht ook dat er een kernonderzeeer in bestelling was.

Verder ken ik alleen de trapnaaimachines langs de weg, die erg handig zijn als de stroom voor de zoveelste keer uitvalt. Wat vooral in de zomer op het platteland een serieus probleem is (gebrek aan koelwater, en stroomleidingen die oververhit raken, zo is mij verteld).

• kataraja

Kahn die ik ben heel vaak in kalpakam geweest dit ligt een dertig kilometer zuidelijkr als mammala in tamil nadu. In kalpakam ligt er een voc vesting , mar er ligt ook een gigantische kerncentrale met 2 reactors. Alleen een ding valt op er lopen geen hoogspanniings masten uit de fabriek??? Het gerucht gaat al jaren dat hier kernbommen gemaakt worden en ook kernonderzeeers. De fabriek is in de jaren 70 gebouwd, daarom vind je ook diverse mensen in mamma die een aardig woordje russich spreken. Neem een kijkje bij google earth coordinaten 12 33'25.49n 80 10'35.59e

Ik zou ook zeggen neem ook een kijkje bij de voc vesting 12 31'31.99n 80 09'49.06e

groet

• Khan

kataraja Schreef:

——————————————————-

> Kahn die ik ben heel vaak in kalpakam geweest dit

> ligt een dertig kilometer zuidelijkr als mammala

> in tamil nadu. In kalpakam ligt er een voc vesting

> , mar er ligt ook een gigantische kerncentrale met

> 2 reactors.

Mooie tip, zeker ook vanwege de VOC vesting!

• josine

Het moet een trapmachine zijn , er is geen stroom aanwezig.

Waar dit machine voor bedoeld is speelt geen rol , ik weet

waar het terecht komt.

• Ineke M

Helemaal mee eens. Het ‘goed willen doen’ komt ook vaak meer voort uit de behoefte zichzelf beter te gaan voelen. Dan is er nog de vraag; wat is ‘goed doen’ eigenlijk? Wanneer doe je goed? Te complex om een goed antwoord op te vinden.

Ineke