visum

• irma

Mijn vorige vraag was blijkbaar wat te algemeen, maar voor al deze ervaren reizigers op dit forum één exacte vraag. Heb net een ticket geboekt en zit nu met klamme handen want het gaat dus echt gebeuren. Hoe regel ik voor mijn zoon en mij een visum en welke inentingen zijn verplicht?

Irma

• Sundri

Inentingen zijn niet verplicht maar aanbevolen. Aanbevolen worden DTP, Hepatitis A en Buiktyphus. Als je frequent of langdurig reist, kun je daaraan toevoegen Hepatitis B (tegenwoordig ook gecombineerd met Hepatitis A) en TBC. Te denken valt verder aan Hondsdolheid als je verwacht veel in aanraking te komen of te werken met dieren. Zie ook www.LCR.nl, advies per land.

Visum kun je (ookper post) regelen via http://www.indianvisaservice.nl/pages/EN/index.php.

• KeesS

Voor inentingen kun je het beste de arts/GGD om advies vragen. Afhankelijk waar je heengaat kunnen ook malariapillen geadviseerd worden.Gebruik even de zoekfunctie hier op het prikbord en er komt een hoop info te voorschijn. Waar ga je eigenlijk heen in India? En hoe lang? :)

• irma

dank voor de reacties. Half december tot half januari. We hebben alleen een ticket, omdat we verder de vrijheid willen hebben. Ik voel een prettig soort spanning daarover, maar heb misschien wel overbodige vragen (uit onzekerheid). Tip over een redelijk hotel na aankomst in Delhi ( 'snachts) Reisplan: tja agra, trein richting Darjeeling, wellicht binnenlandse vlucht naar goa (welke plaats aldaar???) en heel misschien auberville, Maar na het ticket reisplan en ticket is gisteren geboekt.