Chauffeur Zuid India

• alisa

Mijn vriend en ik willen in december 2,5 week rondreizen in Zuid India. Graag zouden we gebruik willen maken van een auto met chauffeur. Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand een organisatie waarbij je dit van te voren (vanuit Nederland) of terplekke kan boeken?

Al vast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Alisa

• kataraja

Wat bedoel je met zuid Inda??? Waar kom je aan, of waar begint je reis bombay, madras, banglaore, kochi,thiruvananthapuram????

• kataraja

INDIA bedoel ik natuurlijk in mijn vorige reactie!!

• Alisa

Met Zuid india bedoel ik: van Goa naar Chennai via: Pattadkal, Badami (evt. Aihole), Hampi, Mysore, Coonor, Ooty, Cochin (kochi) , Blackwaters, Periyar Tiger reserve , Madurai, Tanjore (thaniavur), Trichy (tiruchirapalli) en Mallampuram.

Ik hoop dat je zo voldoende info hebt!

Al vast bedankt,

Alisa

• Jeanine

Hoi Alisa,

Wij (2 zussen) hebben in Januari rondgereisd met auto en chauffeur. Wij hadden dit vooraf geboekt bij een reisbureau in India (via e-mail en internet). Alles was heel erg goed geregeld en het is ons dan ook heel erg goed bevallen. Onze tocht was door Rajasthan, maar ze doen ook Zuid India. De website is www.incrediblerealindia.com of www.rajuindia.com (zelfde reisbureau, twee websites).

Succes en veel plezier met het uitstippelen van je reis.

Groetjes,

Jeanine

• alisa

Hoi Janine,

Bedankt voor je reactie! Heb zelfs al informatie van ze ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Alisa

• Jeanine

Hoi Alisa,

Leuk dat je ze gevraagd hebt voor een offerte.

Wij zijn echt heel goed verzorgd door ze, ook de hotels waren beter dan we vooraf hadden verwacht. Af en toe konden we gewoon niet geloven dat ze dat voor de gevraagde prijs allemaal konden doen.

Je gaat wel naar een ander deel van India, maar als je het leuk vindt zou je het reisverslag kunnen lezen wat ik op internet heb gezet. Je kunt het vinden op http://people.zeelandnet.nl/rocou en dan aan de linkerkant India 2009 kiezen.

groetjes en succes en veel plezier met het plannen van je reis. Ik vond het geweldig in India en zou zo terug willen.

Jeanine

• Ger

Wij hebben in 2008 en 2009 gereisd met Mokshatours (www.mokshatours.com)

Uitstekende en betrouwbare service, goede en veilig rijdende chauffeurs, maar daarnaast ook aandacht voor je.

Je kunt ze mailen of zo je wenst kun je mij ook mailen voor wat aanvullende informatie.

Succes!!

• Alphons Godet

Ik heb goede ervaringen met een 25-jarige chauffeur met eigen auto. Eerder poste ik dit bericht…

Ontdek Zuid-India met een oldtimer!

Het seizoen voor Zuid-India breekt weer aan. Vanaf oktober is het gedaan met de moesson. Dan toont het land zich van zijn beste kant aan de avontuurlijke reiziger. Ik heb het zelf mogen ervaren. Een paar impressies… Zuid-India is gehuld in de geur van specerijen: peper, kaneel, kardamom, koriander. Teakbomen reiken soms meer dan 40 meter hoog. Olifanten buldozeren zich een weg door de jungle, terwijl de apen alle kanten op schieten. Rond een Hindutempel danst een veelkleurige menigte op oorverdovende exotische klanken. Of je nu in een boeren dorp bent, of in een miljoenenstad, overal serveren de simpelste restaurantjes het verrukkelijkste eten. En als het goed verhit is, word je er heus niet ziek van. Dat gebeurde mij pas in Goa, bij een toeristisch restaurant dat adverteerde met ‘safe food’. Ja ja.

Je eigen auto met chauffeur

Helemaal in mijn eentje reizen leek me geen goed idee. Gelukkig kreeg ik een tip, die ik bij deze doorgeef. Schakel de hulp in van een privé reisbegeleider. Zijn naam: Riyas Moosa. Deze 25-jarige door-en-door betrouwbare reisgezel rijd je in zijn goudkleurige Ambassador als een minister door het landschap. De auto afwisselen met de trein kan ook. Riyas is altijd goedgehumeurd en uitgerust met een hilarisch gevoel voor humor. Geen gedonder met hotels, hij regelt het tot in de puntjes. Riyas maakt in overleg een reisschema dat helemaal aan je eigen wensen voldoet, meer of minder flexibel. Als geen ander is hij in staat om lokale gebruiken toe te lichten, waarbij je van de ene verbazing in de andere valt.

Overweeg je om naar Zuid-India te gaan? Kijk dan eens op: www.riyasmoosa-ptg.com. Avontuurlijk en tóch zorgeloos reizen voor een heel zacht prijsje. Het is waarschijnlijk het goedkoopste om naar Goa te vliegen, maar Bangalore kan ook. Je krijgt een unieke reiservaring. Heel veel plezier!

Alphons Godet (alphonsgodet@gmail.com)