Ik heb goede ervaringen met een 25-jarige chauffeur met eigen auto. Eerder poste ik dit bericht…
Ontdek Zuid-India met een oldtimer!
Het seizoen voor Zuid-India breekt weer aan. Vanaf oktober is het gedaan met de moesson. Dan toont het land zich van zijn beste kant aan de avontuurlijke reiziger. Ik heb het zelf mogen ervaren. Een paar impressies… Zuid-India is gehuld in de geur van specerijen: peper, kaneel, kardamom, koriander. Teakbomen reiken soms meer dan 40 meter hoog. Olifanten buldozeren zich een weg door de jungle, terwijl de apen alle kanten op schieten. Rond een Hindutempel danst een veelkleurige menigte op oorverdovende exotische klanken. Of je nu in een boeren dorp bent, of in een miljoenenstad, overal serveren de simpelste restaurantjes het verrukkelijkste eten. En als het goed verhit is, word je er heus niet ziek van. Dat gebeurde mij pas in Goa, bij een toeristisch restaurant dat adverteerde met ‘safe food’. Ja ja.
Je eigen auto met chauffeur
Helemaal in mijn eentje reizen leek me geen goed idee. Gelukkig kreeg ik een tip, die ik bij deze doorgeef. Schakel de hulp in van een privé reisbegeleider. Zijn naam: Riyas Moosa. Deze 25-jarige door-en-door betrouwbare reisgezel rijd je in zijn goudkleurige Ambassador als een minister door het landschap. De auto afwisselen met de trein kan ook. Riyas is altijd goedgehumeurd en uitgerust met een hilarisch gevoel voor humor. Geen gedonder met hotels, hij regelt het tot in de puntjes. Riyas maakt in overleg een reisschema dat helemaal aan je eigen wensen voldoet, meer of minder flexibel. Als geen ander is hij in staat om lokale gebruiken toe te lichten, waarbij je van de ene verbazing in de andere valt.
Overweeg je om naar Zuid-India te gaan? Kijk dan eens op: www.riyasmoosa-ptg.com. Avontuurlijk en tóch zorgeloos reizen voor een heel zacht prijsje. Het is waarschijnlijk het goedkoopste om naar Goa te vliegen, maar Bangalore kan ook. Je krijgt een unieke reiservaring. Heel veel plezier!
Alphons Godet (alphonsgodet@gmail.com)