Babyvoeding en Pampers

• Bezorgde papa

Weet iemand of en wat voor babyvoeding enz. er te koop is in Delhi? Wij gaan met onze dochter van 11 maanden naar New Delhi voor 2 weken. Graag wil ik weten wat we dan beter daar kunnen kopen ipv de Nutrilon, Nestlepapjes en Olvarit potjes mee te “sleuren” uit Nederland.

Mijn idee is om ook een (camping)waterkoker mee te nemen om de flesvoeding te bereiden met gekookt mineraalwater, kan niet voorzichtig genoeg zijn met de kleine. Kinderen zijn je dierbaarste bezit, nietwaar?

Worden Pampers daar ook verkocht (zal toch wel…)?

En heeft iemand ervaring met oorpijn bij babies tijdens het opstijgen en landen? Tips?

• Riez

Luiers zijn er in alle soorten en maten te krijgen in India, zeker in Delhi. Pampers ook….ook tegen nldse prijzen.

Potjes voeding heb ik persoonlijk niet gezien (ook niet op gelet, daar mijn kids ook die van 18 mnd gewoon met de pot mee eten). Maar er zijn wel pakken voeding van nestle overal te koop. Lijkt op bambix, maar dan in allerlei smaken zoals mixed fruit, vegetables, appel, orange etcetc voor verschillende leeftijden. Er hoeft alleen afgekoeld gekookt water bij en je hebt een vloeibare maatlijd voor je kind.

• riez

O, ja, mineraalwater zou ik niet extra koken hoor. Zit in goedverzegelde flessen, voorzichtig zijn is goed maar TE is nooit goed.

Tips voor landen en stijgen; neem een flesje of bekertje drinken mee, sap of limonade en je kindje laten drinken tijdens stijgen en landen. Lollies werkten ook goed bij onze jongens, daar moet je natuurlijk op zuigen:)

• riez

Oja, flesvoeding is ook overal te krijgen….nutrilon of een soortgelijke voeding…geen probleem…grote bussen waar je wel 2 weken mee kan doen

• Sundri

He Rita, ook weer terug? Hoe was het in Kashmir? Heb je het naar je zin gehad en je familie ook? Ik hoor steeds dat het er erg heet is/was.

• riez

He Ellis…..je gaat offtopic:)

Maar ja we zijn weer terug na een zeer druk familiebezoekvakantie:) met daarnaast natuurlijk bezoeken van ons project en vergaderingen bijwonen enzo…maar t was goed. Mijn man wil nu alleen niet meer in nederland wonen:( discussies zijn gaande:). Het was inderdaad echt superwarm….er werden vakanties ingelast vanwege de warmte en regelmatig een onweersbuitje om het een dag op te frissen. Delhi was ook loeiheet trouwens!

Spreken we binnenkort eens af? Mail me maar!

• Bezorgde papa

riez Schreef:

——————————————————-

> Tips voor landen en stijgen; neem een flesje of

bekertje drinken mee, sap of limonade en je kindje

laten drinken tijdens stijgen en landen.

Bedankt voor al je reacties Riez!

Door de aangescherpte regels voor handbagage is het toch niet toegestaan je eigen drinken mee te nemen aan boord? Eerlijk gezegd hebben we nog niet echt stilgestaan bij de voeding tijdens de vlucht. We vliegen met KLM en ik heb niet een aparte stoel voor mijn dochter gereserveerd (ze blijft toch niet stil zitten). Wat mag en kan ik in de handbagage aan voeding voor haar meenemen?

• Sundri

Je eigen drinken meenemen mag inderdaad niet meer. Je mag echter wel babyvoeding meenemen! Wil je de details weten, check dat dan bij de douane of de luchtvaartmaatschappij.

• FLo

“kan niet voorzichtig genoeg zijn met de kleine” naast “dochter van 11 maanden naar New Delhi voor 2 weken”

+

hygiene in Delhi is minder dan in Nederland –> meer kans op allerlei ziektes; simpelweg meer kans dat klein kind komt te overlijden. En ook enkel al de taxi-ritjes naar het vliegveld geven een kans op een verkeersongeval waar je in Nederland maanden voor moet rijden.

+

afweersysteem kind 11 maanden mogelijk nog niet volgroeid

+

kind zal zich later niets herinneren van deze reis naar India

=

dierbaarste bezit thuislaten / over paar jaar eens gaan?

Ik wil verder niet oordelen / vingerwijzen. Ik ken jullie verhaal niet en kan mij zelf ook voorstellen in sommige omstandigheden kind te willen meenemen. Dit zou dan wel puur voor eigen geluk zijn! Kind van minder dan 1 jaar wordt er niet wijzer van en geef je enkel meer risico op ellende. En dan heb ik er niets eens over dat gemiddelde baby, zo'n lange vleigreis goed klote vindt.

• Flo

>>> En heeft iemand ervaring met oorpijn bij babies tijdens het opstijgen en landen? Tips?

Heb ik zelf ervaring mee, kan echt super pijnlijk en verschrikkelijk zijn.

Lijkt mij dramatisch als baby zoiets ervaart, mogelijk zelfs traumatisch, daar pijn heel lang duurt en er weinig aan te doen is.

(plastic bekertjes met natte watten erin op oor drukken hielpen mij meeste - hierbij kan je je eigen baby ook makkelijk iets helpen; als het helpt..)

Ik hoop voor jullie baby dat jullie zo lief zijn geweest desnoods iets meer uit te geven voor een directe vlucht, om telkens opstijgen en landen en lange wachttijden bij overstappen te vermijden.

Heel veel succes gewenst. Sorry als ik misschien wat zeikerig overkom. Niet persoonlijk bedoeld (ik ken jullie verhaal niet) en zit puur in mijzelf dat ik algemeen gevoel heb dat mensen voor hun eigen geluk te vaak babies meezeulen, extra risico's die leven baby flink kunnen beinvloeden bagataliserend.