Ha,
Ik heb naast mijn treinreis vraag nog een vraag. Ik ben van plan om vanuit Zuid-India /Tamil Nadu een rotan ‘egg stoel’ (hangend met ketting aan plavond -schommelstoel dus).
Zo'n stoel weegt niet echt heel veel maar is wel groot. Ik weet dat deze stoelen ook in Nederland te koop zijn (gezien in Utrecht - india winkeltje) maar het is veel leuker en waardevoller voor jezelf om hem zelf gekocht te hebben en mee genomen te hebben. Dan heb je de herinnering als je lekker in die stoel zit.
Ik heb ervaring met het meenemen van een Hero herenfiets. Die heb ik als bagage gewoon meegenomen ( in karton verpakt) in het vliegtuig (inlandse vlucht en vervolgens naar Nederland) - Dit was geen enkel probleem, ook al was dat ook een enorm pakket. Maar dat was met Air India.
Ik vond het echter zo bizar dat het zo maar ging dat ik nu denk ‘dat lukt me geen tweede keer’.
Omdat ik nu van plan ben om met een Europese vliegmy (waarschijnlijk lufthansa) te vliegen, krijg ik nu toch wat onrust. Heeft iemand daar ervaring mee?
( 20 kilo is max bagage gewicht, maar we zijn 4 personen, dus 80 kilo moet genoeg zijn om dit incl. stoel te doen.)
Wie heeft nog meer ervaring met het vervoeren - per vliegtuig - van een groot formaat bagagestuk?
Op sturen per schip (post) kan ook maar omdat de stoel bestaat uit slechts enkele rotan staken is het moeilijk om hem in te pakken. Je prikt snel door de verpakking heen zeg maar. Of je moet hem helemaal vullen maar dan wordt ie weer zwaar en duur in transport.
groet, Elza