zuid india 3 wkn in oktober

• tom88

Nou ja, het weer kan verkeren, maar “men” heeft waarschijnlijk wel een bepaald idee bij “strand-India”

en ik ben bang dat Mahabalipuram daar niet echt aan beantwoord. Dus misschien schijnt de zon en staat er niet veel wind, dan nog zou ik niet voor mijn lol op het strand van Mahabalipuram gaan liggen, zo tussen de drollen, resten van vissen en plastic zakjes en de rest van de troep, terwijl er dus geen ene schaduwboom te bekennen is (en zeker geen palmbomen).

Daarvan afgezien is Mahabalipuram natuurlijk de moeite waard om te bezoeken.

• Sundri

Ja, er is altijd wel wat zwart zand in Mahabalipuram aan de noordzijde van de beachshore temple. Nog nergens in India heb ik van dat mooie witte zand gezien, zoals we dat hier in NL hebben. Aan de zuidzijde van de beachshore temple is geen zwart zand. Toen ik er in april/mei was, was er zelfs heel veel strand weggeslagen aan de noordzijde, vooral bij Temple Bay. Ook een stuk muur bij Temple Bay was weggeslagen.

• Sundri

Aan de zuidzijde van de beachshore temple liggen er geen (mensen)drollen op het strand. Aan de noordzijde alleen daar waar de vissersboten liggen. Er zijn daar toiletten (een hele rij ietsje achter het strand), maar op een of andere manier weigeren de vissers die te gebruiken. Het is dus een kwestie van een stukje verder lopen en dan is het strand wel schoon. Dat is dus precies wat ik doe.

• tom88

Wit zand?

Dan kan ik aanraden de westkust, bijv Kovalem, Varkala, de 5 fantastiche stranden bij Gokarna, de meeste stranden in Goa, en het strand van Diu.

• Sundri

In Goa ben ik op veel stranden geweest en die zijn wel witter ja, maar niet zoals hier in Zeeland…

• Kha

Ik vond het strand bij Perupalem toch altijd tamelijk wit, behalve als de monsoon komt, dan. Wellicht dat meer naar boven langs de Oostkust er minder stroming staat.