zuid india 3 wkn in oktober

• simone

Dag,

Ik ben van plan in oktober naar zuid india te gaan. Ik heb een beetje moeite om mij de afstanden voor te stellen en ben dus bang dat ik teveel wil doen. Is het een haalbaar plan om vanuit chennai naar het zuiden te gaan (helemaal de zuidelijke kustlijn volgen, zo'n beetje), ook ergens een natuurpark mee te pakken en dan enkele dagen ergens op het strand door te bregen om terug te vliegen vanuit mumbai? -Of is dit in jullie ogen helemaal niet logisch? Ik hoor graag reacties en tips. Groet, Simone

• T.o.m.

Dat kan makkelijk.

Behalve dan dat je daar niet echt natuurparken hebt….althans wat ze daar voor natuurpark laten doorgaan, kon mij niet bekoren.

• kataraja

Hoi simone, T.O.M. Je schrijft kan gemakkelijk. Ik heb daar toch mijn twijfels, vanuit madras naar bombay langs de kust en ook nog een paar dagen strand? Kijk natuurlijk alles is te doen maar het moet ook leuk blijven! Simone ik zou het een beetje minder ambiues aanpakken! Als je dan toch zuid india wilt doen zou ik direct bij aankomst in madras meteen in de trein naar het zuiden springen en dan langzaam mijn weg weer naar boven werken en daarna een paar daagjes mammallapuram strand vakantie houden. Nogmaals jou plan zal zeker te doen zijn!!!!

Veel reis en plan plezier

• Rob

Simone,

Het volgende heb ik gedaan in 3 weken tijd met de bus.

Chennai > Mahabalipuram > Pondicherry > Chidambaram/Pichavaram > Kumbakonam > Tanjore > Trichi > Madurai > Tirunelveli > Kanyakumari > Kovalam.

Vanaf Kovalam/Trivandrum met de (nachttrein) via Cochin weer terug naar Chennai.

Kan ook wel naar Mumbai, denk ik.

Ik vond dat heel goed te doen, met 4 nachten in Mahabalipuram en 4 nachten strand in Kovalam.

Rob

• kataraja

Hoi Simone, ik kan niet uit je verhaal opmaken of je al ooit in india bent geweest??? Zoja dan denk ik dat je verhaal wel zal lukken alleen ik zou het nooit zo doen. Maar als je nooit in India bent geweest en je wilt dit doen denk ik dat je met een enorme kater thuis komt. Pak Rob zijn route (mooie route trouwens maar niet voor 3 weken) hij heeft totaal 8 stranddagen gehad en als je dan de plaatsen telt die hij heeft aangedaan zie je dat er weinig tijd over blijft. Iedereen beleeft India anders, ik kan je alleen maar laten delen in mijn ervaringen en mijn advies is je hebt maar 3 weken hebt probeer niet zoveel mogenlijk te zien, maar geniet van de plaatsen die je echt interreseren!!! Er is niets ergs als een echt leuke plek moeten te verlaten om op je volgende adres te willen ariveren. India is zo veel meer als tempels fotograferen en perse de lonelyplanet plekken te willen zien. Rob geeft wel 2 hele goeie tips chidambram en kumbakonam, echt zuid india geweldig om blijven te hangen en lekker thee drinken op een straat hoek en de hele dag mensen kijken.

Als ik een beetje pusherig klink sorry hiervoor maar ik vind het zo jammer om op 3 weken zo'n afstand te overbruggen (wat natuurlijk niet ondoenbaar is)

Veel plezier

• Khan

Strand in oktober? Zou er niet te veel van verwachten wegens de monsoon…

• Simone

Hoi,

thanks voor jullie reacties. Wat ik wil is dus een beetje te veel van het goede. Ik ga mij de komende tijd nog eens goed verdiepen in het zuiden. Ik ben inderdaad nog nooit eerder in india geweest.

Graag nog een mening over het volgende: is chennai handig als startpunt en mumbai als eindpunt voor zuid-india (met dus als oa ingredienten; strand, natuur, backwaters). Ik wil niet te lang gaan wachten met het boeken van een ticket namelijk.

Groet, Simone

• tom88

Het is onlogisch, want in Tamil Nadu heb je dan de monsoen.

Dat is dus erg nat.

En als de regens te laat zijn, dan is het erg droog en heet, de natuur is dan op zijn slechtst, alles bruin en verdord.

De west kust is wel ok, maar dan kan je net zo goed een retourtje mumbai nemen.

Ik zou voorstellen vanuit mumbai de kustlijn naar beneden en weer omhoog, plus een side trip naar Hampi vanuit Goa of Gokarna.

• Sundri

Tamil Nadu is beslist niet bruin en verdord. Het is er altijd groen, want de luchtvochtigheid is er jaarrond hoog en ook in de droge tijd wil er wel regen vallen. Ik weet dat er momenteel ook af en toe buien vallen. Dat is mij afgelopen zondag door een locale bewoner nog bevestigd.

Verder ben ik er zelf ook geweest tijdens de moesson, afgelopen jaar in november. Dat beperkt zich meestal tot buien, daar buitenom is het best geschikt strandweer. Dat was in Mahabalipuram.

• Khan

Sundri Schreef:

——————————————————-

> Verder ben ik er zelf ook geweest tijdens de

> moesson, afgelopen jaar in november. Dat beperkt

> zich meestal tot buien, daar buitenom is het best

> geschikt strandweer. Dat was in Mahabalipuram.

Had je dan niet van dat vieze zwarte zand, door de stroming? Dat is mijn ervaring althans aan de kust meer naar het Noorden