boottocht Ganges

• PJ

Hallo,

Ik zag laatst op de Travel Channel een boottocht van enkele dagen over de Ganges. 's Nachts legden ze aan op de oever en sliep men op de boot en overdag werd voornamelijk gevaren en af en toe gestopt om te lunchen en enkele paleizen etc. te bekijken. Het gebied zag er erg landelijk en rustig uit en na enkele dagen kwamen ze aan in Varanasi.

Nu ben vroeg ik mij af of iemand meer van dergelijke boottochten afweet want ik kan er nergens info over vinden en het lijkt me wel een welkome afwisseling van reizen in (Noord) India.

BVD PJ

• Khan

Ik weet niets over de Ganges, maar wel over dergelijke boottochten over de Godavari vanaf Rajamundhry.

Is trouwens ook een belangrijke rivier voor de hindoe pelgrim.

• Rob

Langzaam de Ganges af: 1200 mijl de heilige rivier van India stroomafwaarts, van Hardwar naar de Golf van Bengalen.

Per boot heb ik daar zelf geen ervaring mee.

Wel het boek gelezen van Eric Newby.

Rob

• kees m

Hallo Khan,

over die boottocht over de Godavari.

Heb je daar iets meer info bij.

Hoe lang, hutten,all incl,prijs,van waar tot waar, hoe lang

je ziet veel vraagjes

of heb je n adres waar ik me verder kan informeren via sites e.d.

grjes kees m

• Paul Broekman

www.aetravel.com/ganges-sailing-trip.html

• Khan

kees m Schreef:

——————————————————-

> Hallo Khan,

> over die boottocht over de Godavari.

> Heb je daar iets meer info bij.

> Hoe lang, hutten,all incl,prijs,van waar tot waar,

> hoe lang

> je ziet veel vraagjes

> of heb je n adres waar ik me verder kan informeren

> via sites e.d.

Wat ik weet is dat er twee bootroutes zijn:

- Rajahmundry naar Kunnavaram, vervolgens per bus naar Bhadrachalam (tempel complex) :

- Kunnavaram naar Parentapalli

Wij hebben zelf deze tocht (nog) niet gemaakt, dus veel prakische informatie kan ik je verder niet geven; wel dat dit geen bestemming is waar je veel westerse toeristen zal tegenkomen.

Deze link lijkt wel veel info te geven:

http://www.indiamike.com/india/andhra-pradesh-f92/bhadrachalam-to-rajahmundry-by-river-steamer-t22834/