hotels met een baby

• Sunita

Hallo,

Wij willen heel graag in oktober een reis maken naar India.

Wij hebben al de nodige ervaring als backpacker in India te reizen.

Alleen onze zoon is dan ongeveer 13 maanden. (dus nu heel gewaagd om met een kind te gaan reizen naar India..hihi)

Weet iemand van jullie hotels in Delhi, Chennai en Bangalore die een ledikantje hebben? (oftewel baby care leveren)

Ons programma;

1 week Delhi

vliegen

1 week Chennai of Bangalore

met huurauto naar een rustiger plaats (ruim een week, bijv Mysore, Mahabalipuram)

Heeft iemand voor ons nog een leuke tip voor dat rustiger plekje?

Wij willen dus ook een driver en auto huren.

Wij gingen er al van uit dat wij dan zelf een autostoeltje mee moeten nemen.

Of kan iemand ons andere informatie over geven?

Hopelijk kan iemand een beetje meedenken met ons!

Groetjes, Sunita

• erik

Ik heb even zitten googelen op “Bangalore hotel babycot” en kwam alvast dit hotel tegen waar ze er eentje hebben

http://indoexpedition.com/st.marks-hotel-bangalore.html

Ik denk dat je in de andere plaatsen zo ook wel aan een hotel komt.(Het crown plaza in Delhi bv).

Als het te dragen is zou ik zelf dat kinderstoeltje voor in de auto meenemen. Als je van te voren die auto huurt via internet kun je er naar vragen, want ze bestaan wel in India, zoals deze persoon op Indiamike doorgeeft:

Incase you want to buy, I saw few at ‘Lifestyle’ at Lajpat nagar and at Shopper's stop at Ansal Plaza.

Succes met zoeken verder. Rustige plaatsen in Zuid India weet ik niets van

• IB

Wat je misschien wat vrijer in keuze hotels maakt, is om zelf wat mee te nemen. Een tatteljee-bedje is licht. Zelf hebben wij voor onze 18 maanden oude peuter een Nomad travelbed meegenomen. Iets groter en onhandiger mee te nemen dan een tatteljee-bedje maar daar kruipen ze niet zo makkelijk uit en is misschien ook als box te gebruiken.

• riez

Wij hebben met onze eerste gewoon een reisbed meegenomen. Zeker als je wat langer in een hotel blijft en verder niet zoveel te sjouwen hoeft is zo'n bedje prima oplosssing. Inderdaad tevens als box te gebruiken. Maar aangezien we er uiteindelijk weinig gebruik van hebben gemaakt, hebben we bij de andere reizen de kids gewoon tussen ons ingelegd. Bedden zijn over het algemeen groot genoeg. Qua autostoeltjes kan ik eigenlijk ook niets zinnig melden, daar wij net als alle indiers de jongens gewoon zonder stoeltje in de auto hebben meegenomen…. Ze zijn idd vast en zeker te koop, in Delhi heb ik zeker 1 babywinkel gezien die in Nederland niet zou misstaan, heb daar toen tuitbekers gekocht. Zal eens aan mijn man vragen of hij nog ongeveer weet waar die was.

• KeesS

Tja, ik heb geen ervaring met het reizen met kleine baby's in India. Dus ik weet ook niets af van bedjes in hotels. Maar je vraagt naar rustige plekken, maar je wilt een week naar Delhi, een week naar Chennai? Ik vraag me af wat jezelf aandoet? Wil je perse met je baby vliegen ga dan naar de stranden in Goa of Kovalam. De laatste keer dat ik in Delhi was (april) liep daar ook een stel rond met 2 kinderen, elke dag weer hetzelfde stukje, ik kwam ze 2/3 keer per dag tegen, dagenlang. Of ga in oktober naar een leuke plek in Raj. Denk wel aan je veiligheid met je kindje. Meedenken altijd! X(. Deze is de leukste.

• joni

Hoi Sunita een bedje is best wel handig maar je moet het wel allemaal meeslepen .Onze twee zoontjes van 1,5 en 3 sliepen meestal tussen ons in of we regelden een extra matras .Als de jongste zijn middag slaapje deed bouwde we een barriere met onze rugzakken zodat hij niet uit bed kon vallen .Het verblijf in de grote steden zou ik tot een minimum beperken want dat schiet niet echt op met kids hou er rekening mee dat als je met kinderen reist je veel meer tijd op je hotelkamer doorbrengt dan wanneer je alleen reist. Het is dan erg fijn als je lekker op je balkon of veranda kunt zitten en de meeste hotels in grote steden hebben die niet .Een kleine lichtgewicht buggy is ook erg handig ten 1e om mee te wandelen maar je kunt hem ook als stoeltje gebruiken in een restaurant bij de meeste luchtvaart maatschapijen kun je hem meenemen als handbagage is dus ook erg handig als je lang op het vliegveld moet wachten .Wij hadden een exemplaar van mc laren mee woog 2 kilo en als je hem niet gebruikte kon je hem als een golftas op je rug dragen .Een rugdrager is ook erg handig je kunt er overal mee komen en je kind zit buiten bereik van knijpende Indiers.Verder wou ik nog even zeggen dat reizen met kids in India prima te doen is als je je kind maar op de eerste plaats zet en niet jezelf want als je kind happy is ben jij dat ook mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel Groetjes joni

Oja hier nog wat relaxte plaatsen Hampi(aan de andere kant van de rivier) gokarna,benaulim,agonda,mahalibapuram,kovalam(soort costa del sol in India),madikerie(homestay),munnar

• Sunita

bedankt voor jullie reactie!

Joni,

Wij hadden ook aan een lichte buggy gedacht en de rugdrager zijn we al aan het oefenen.

Wij willen dan zo'n lichtgewicht koepel bedje kopen.

Maar je moet echt veel meenemen voor je kind!

Pampers, eten ed!

Hebben jullie ook een autostoel meegenomen?

In India rijden ze als gekken rond…

Ik heb gekeken voor die homestays en daar hebben wij wel interesse in!

Heb jij hier verder nog ervaring mee? Of kan je ons andere hotels aanraden die prettig zijn met een kind?

wij weten dat het aan doen van grote steden niet geheel makkelijk is.

Maar wij dachten dat de vlucht naar Delhi hooguit 9 uur zou duren.

In Delhi woont een vriend van mijn vader dus misschien kunnen wij daar verblijven.

Zijn jullie zelf ook naar Munnar en Mahabalipuram en hampi geweest met de kinderen?

Vanuit Chennai naar Mahabalipuram lijkt mij de afstand met een auto en kind wel redelijk.

Hoe hebben jullie gereisd naar Hampi en Munnar?

De GGGD raadde mij aan om potjes eten voor mijn zoon me te nemen.

Dat vonden wij wel een heel gesleep (hij is nu 10mnd en zijn de potjes nog maar 200grmaar va een jaar…)(24 potjes eten!!!). wat zijn jullie ervaringen hiermee?

De organisatie riksjakids vertelde ook niet met het openbaar vervoer zelf te gaan reizen met een kind.

hebben jullie hier ervaring mee?

Groetjes, Sunita*

• Ineke M

Hallo Sunita,

Ik ben in januari voor de tweede keer met mijn dochter en kleinzoon Bob (van toen 14 maanden) naar India (Pushkar) geweest. De eerste keer was Bob 2,5 maand. Pampers en ‘babywhipes’ zijn overal te krijgen. Op potjes voeding heb ik niet gelet, maar Nutricia melkpoeder voor flesvoeding hebben ze wel en wat er niet is kan besteld worden (de volgende dag in huis). Bob heeft gewoon met ons meegegeten. Moet erbij zeggen dat hij gek is op eten en vrijwel alles lust. Papads vond hij geweldig! Maar als je een iets moeilijkere eter hebt dan is overal wel wat te krijgen, zoals pasta's en pannekoeken (vinden de meeste kinderen wel lekker) en ook aloo palak/palak paneer gaat meestal wel goed.

Wij hadden ook een lichtgewicht koepelbedje bij ons, maar hebben dat niet gebruikt. In Pushkar werd een bedje geregeld en in Delhi heeft Bob bij ons in bed geslapen. Overigens vonden wij niet zoveel hotels met een babybedje. In Pushkar hadden we gewoon geluk dat we vrienden met een even oud kindje hebben.

Wij hadden geen autostoeltje bij ons, maar zagen dat veel mensen die wel meenemen. Handig als je veel reist denk ik. Veilig in ieder geval. Ook de volgende keer nemen wij geen stoeltje mee, omdat we weinig reizen. Wij gaan niet met het openbaar vervoer, maar met een auto met chauffeur. Wel zo makkelijk als je met een kind reist (en anders ook). Hebben ook een buggy meegenomen en waren daar heel erg blij mee. Alhoewel niet alle wegen daar geschikt voor zijn.

Al met al ging het heel erg goed, Bob is niet ziek geweest (en wij ook niet). Wij zitten in redelijk goede, maar in ieder geval schone hotels (rond de Rs. 1400), reizen niet veel, passen ons aan, aan het ritme van Bob en gaan met Bob niet in de warme periodes.

succes,

Ineke