overstaptijd

• carien

Hoi, ik ben van plan om in dec naar goa af te reizen, echter gaat de terugvlucht al om 9.00 vanuit Mumbay.

De eerste binnenlandse vlucht gaat om 0700uur vanuit Goa en komt dan om 8.00uur aan hoop ik..

grote vraag is nu: ga ik het halen om binnen het uur mijn spullen te krijgen om vervolgens de vlucht van 9.00uur te halen?

Heeft iemand ervaring met de overstaptijden??

anders moet ik wat anders gaan verzinnen..

Alvast bedankt

groeten carien

• Tom

Dat is heel simpel, kan nooit.

Je moet zowiezo ongeveer 2 uur vantevoren inschecken (ze zeggen 3 uur, maar ja, niet echt nodig).

Als je vlucht nu optijd is kom je om 8 uur aan. om 8.30 heb je dan je bagage terug, om 9.00 misschien reeds dan de bus naar internationale airport, waar je dan om 9.20 aankomt. Met een beetje geluk weet je dan om 9.30 de incheckbalie te vinden.

Conclusie: je komt 3 uur en 30 minuten tekort.

• KeesS

Carien, je schrijft dat je van plan bent om in dec. af te reizen.De vraag is dus waar zit je en gaat de retourvlucht om 9.00? Een dag eerder weg?

een uurtje is wel krap hoor.

• Sundri

Tom heeft gelijk. Een uur tussen twee vluchten in Europa gaat al vrijwel nooit lukken, laat staan in India. Vlieg je met Swiss dan zijn de overstaptijden in Zurich meestal heel kort, maar dan vlieg je nog met dezelfde maatschappij, dan wacht de volgende vlucht wel op je. In India wachten ze echt niet op je. Ga er maar vanuit dat je sowieso minimaal twee uur van tevoren op het internationale vliegveld moet zijn om in te checken. Ik ken de situatie in Bombay niet goed.

In Delhi heb ik afgelopen mei gemerkt, dat nu twee uur van tevoren aanwezig zijn voor een internationale vlucht voldoende is, omdat ze sinds de verbouwing dezelfde incheckmethode hanteren als in Europa. Het is niet meer nodig om je ruimbagage zelf te laten scannen alvorens in te checken; voorheen duurde dat al een uur. Wellicht wordt die zelfde procedure in Bombay gehanteerd. De laatste keer dat ik vanaf Bombay vloog is al een aantal jaren terug en toen was de inchecktijd nog 3 uur.

• carien

Hoi Kees, we vliegen vanaf Goa naar Mumbay..maar ik denk dat als ik zo de reacties lees het idd niet ga halen, we zullen een dag eerder naar mumbay moeten gaan. Die vlucht moet ik nog reserveren, wilde dat doen via makemytrip.com, die was redelijk goedkoop. Of denk je dat we die ter plaatse ook kunnen boeken?? of andere tips?

bedankt alvast,

carien

• Sundri

Als je minimaal een maand van tevoren reserveert zijn de tarieven meestal lager. Dus ik zou hier al ruim van tevoren reserveren en niet wachten tot je ter plaatse bent. Bovendien hoef je er dan ter plaatse verder geen tijd aan te besteden; tijd die je beter kan besteden aan leuke dingen tijdens je verblijf. Reserveren kan ook via cleartrip.com of yatra.com of via de website van de betreffende maatschappij. De laagste prijscheck kan je het beste doen via www.zoomtra.com (dat is geen boekingssite, maar geeft wel de prijzen van alle maatschappijen weer).

• Khan

Ik heb in Mumbai in 2002 een overstap van 1 uur gehaald van International naar Domestic, maar dat was wel met handbagage en vervolgens per taxi buitenom (dat is minder dan 20 minuten rijden, meen ik). Ik was toen nog op tijd voor de security check

Gelet op de drukte bij een vertrekkende internationale vlucht, is dit bij Domestic naar International echter niet haalbaar. Over die pendelbus heb ik hier eerder al iets gezegd. Ik zou zelf lekker buitenom gaan en niet de bus over het vliegveld nemen.

• KeesS

Carien, als ik het goed lees gaat je terugvlucht/Internationaal dus om 9 uur? Volgens mij moet je dan ca 3 uur van te voren aanwezig zijn. Ga een dag eerder naar Mumbay, pak een hotel vlak bij het vliegveld en je reist een stuk relaxter is mijn idee. Leuk om te gaan he? :)