Kostuum en overhemden op maat laten maken

• Martijn

Hallo,

Ik ga in augustus naar India.

Ik hoorde dat je in een paar steden in veel en mooie kleding kan kopen, maar vooral de plaatselijk kledij of ook westerse kleding?

Weet iemand hoe het zit met westerse kostuums/overhemden en stropdassen? Zijn er diverse kleermakers waar je deze dingen op maat kan laten maken?

Ik hoor het graag..

Martijn

• Tom

Ja, in india kan je veel kopen.

Sterker nog: in India kan je alles kopen.

Dus ook westerse kostuum en overhemden. Op maat, of door een kleermaker gemaakt, wat je maar wil.

Je kan daarvoor terecht in de grote steden, de middelgrote steden de wat kleinere steden enz.

Ze hebben veelal ook plaatjes boeken van Armani of al die andere designers, en maken dat dan na.

De beste plek voor fake kleding is overigens Thailand, maar in India zijn ze er ook redelijk goed in.

• Sundri

"Gepost door: Tom ()

Datum: 06 juli 2009 13:57

Ja, in india kan je veel kopen.

Sterker nog: in India kan je alles kopen."

In India kan je àlles kopen. Nou ja, bijna alles. Volkoren- of meergranenmacaroni heb ik nog niet kunnen vinden. Wel volkoren brood en Goudse kaas, maar dan moet je wel heel lang zoeken en dat is toch lang niet overal te verkrijgen. Bruine (rode) rijst vond ik alleen in Zuid India. En zo zijn er toch wel meer dingen, die niet of nauwelijks te verkrijgen zijn.

Je kunt in India wel heel veel kopen en vooral ook heel veel prachtige kleurige dingen. Ik ben gek op Indiase stoffen, die in elke streek weer anders zijn. En ja, je kunt alles op maat laten maken. Let wel op, in sommige stoffen zit best veel krimp en dan zit alles ineens heel strak als je het een keer hebt gewassen. Dat is de reden waarom ik zelf liever stoffen meeneem en het zelf maak, maar dat kan niet iedereen. Dus let goed op de kwaliteit van de stoffen.

• KeesS

Ja er zijn genoeg kleermakers die iets kunnen. Alleen altijd als ik weer In Nederland ben valt het weer tegen. Behalve de hemden uit de jaren 60 die ze maken, die blijven perfect. (:D

• T.o.m.

He, dat komt me heel bekend voor B)

• Khan

Laat ik er het volgende over zeggen m.b.t. mijn eigen ervaringen: met mijn broeken ben ik altijd zeer tevreden. Ik heb laatst in NL een confectiebroekje moeten kopen en dat past toch niet helemaal. Ik plaats er wel direct de opmerking bij dat je een Indiaas model broek krijgt; wat precies het verschil is met een NL model vind ik moeilijk uit te leggen, maar mijn broeken zijn van dezelfde stijl als die van de Indiase studenten die bij mij op de Universiteit rondlopen.

Ik heb ooit drie pakken laten maken. Dat is niet echt goedkoop. Verder bleek men een buiengewoon zware voering gebruik te hebben. Uiteindelijk was ik niet echt tevreden over het resultaat; weliswaar had men als voorbeelden kostuums uit een westers boekje gebruikt, het eind resultaat deed mij meer denken aan de pakken van partijleiders van de USSR. Ik heb nog een paar jaar doorgelopen met die Brezhnev-look, maar ik laat nooit meer een volledig kostuum maken. B)

• KeesS

Khan, bij jouw verhaal krijg ik weer tranen in mijn ogen van het lachen. Ik weet precies wat je bedoelt. Wij waren eens met vrienden in Nepal en onze vriendin wilde een jurk laten maken. Nou geen probleem in Kathmandu. We kwamen in een fantastische shop met de mooiste stoffen. Zijde, katoen en verder het voelde perfect. Onze vriendin, nee ik noem geen namen, zag het wel zitten. Het is een slanke den en van die strakke (chinees/napalees vormige jurkjes) zag ze wel zitten. Ok, ik bij haar ook. X(. Maar helaas, wij kregen een fotoboek te zien met iedereen die daar wat had gekocht! ::o. Inderdaad: volkomen de Brezhnev-look was er niets bij. Fantastisch. Mouwen die bijna tot aan het begin van je vingers kwamen, om je middel hield lje gemiddeld 10 cm over, en je broekspijpen hielden pas op waar je voetzolen zaten. Geweldig. Maar dat is ook India.,

• M de Goede

Ovrhemden op maat maken