uitnodiging om te eten

• Marc

Wat moet je doen als er iets om te eten word aangeboden?

Verleden jaar waren we in Pushkar voor de tweede maal, en we ontmoeten er zoals het jaar ervoor een kunstschilder (Inder en zijn vrouw) tegen.

We hebben er een leuke babbel gehad, en toen vroeg Inder of hij iets te eten kon aanbieden. Daar we bang waren om ziek te worden hebben we gezegd dat we dankbaar waren, maar dat we juist gegeten hadden.Achteraf vonden we dit maar flauwtjes.

Mijn vraag is nu , hoe jullie op zoiets reageren of mag je zoals ik zou willen gewoon mee eten?

• Rob

Mee eten mag altijd.

De vraag lijkt mij: mag ik weigeren om op uitnodigingen in te gaan.

Rob

• Tom

Nu wil ik van te voren wel even melden dat ik in India bijna nooit buikloop krijg. (hier in nederland is dat wel anders, blijkbaar hier meer giftige toevoegingen in ons voedsel).

Maar ik zou een uitnodiging van iemand die ik aardig vind zeer zeker aannemen. Behalve dat het wel sociaal is om deze uitnodiging aan te nemen, heb je ook nog eens een grote kans nog betere vrienden te worden, en dat het eten overheerlijk mag wezen, staat wel vast (vergelijk homecooking in nederland met wat je in een wegrestaurant eet, dan weet je wel wat je in een indiaase homecooking setting mag verwachten, het water loopt me bij de gedachte alleen al in de mond)

• Khan

Misschien wel zo praktisch om het bij vegetarisch te houden, ik heb ooit een dag gestrekt gelegen na het nuttigen van een kip van eigen erf. Maar dat is een ander verhaal. B)

• erik

Ik ben twee keer bij riksja rijders in Bharatpur uit eten geweest. Voor de zekerheid (en vooral om te voorkomen dat ze dure dingen gingen kopen) heb ik toen gezegd dat ik geen vlees at. Verder was het erg gezellig en hebben we er verder niets aan over gehouden, behalve het leuke feit dat je eens bij dat soort mensen huis komt.