delhi-chennai

• Tunne

Hallo,

Ik land op 19 december in delhi en nu wil ik vanuit Nederland via makemytrip.com een binnenlandse vlucht boeken

naar Chennai. Ik heb daar op 20 december een bruiloft, dus wil graag de 19 meteen doorvliegen.

Mijn vragen:

Is het Domestic airport vlakbij de internationale zonee hoe kan ik daar dan het beste komen.

Heeft iemand ervaring met het boeken van een binnenlandse vlucht via makemytrip,com?????

Ik hoor jullie reacties graag,

Groeten

Tunne

• erik

Er rijdt een shuttle bus tussen de twee vliegvelden (die niet ver uit elkaar liggen). Deel 2 kan ik je niet mee helpen.

• Sundri

Er rijdt inderdaad een bus tussen IGI en domestic. Mijn ervaring is wel, dat de bus vooral 's nachts wat minder frequent rijdt. Dan moet je soms een uur wachten en de tijd in de bus is maximaal een half uur. Er is een wachtruimte voor die bus, daar moet je je melden bij een bureautje en je (e)ticket van je binnenlandse vlucht laten zien. Zorg dat je toch wel 4 tot 5 uur tussen je aankomst en vertrektijd hebt zitten rekening houdend met eventuele vertraging van je aankomstvlucht en mogelijke wachttijd bij de douane, wat soms snel gaat en soms ook niet, b.v. als er net een paar vluchten tegelijk zijn aangekomen) en tijd die je nodig hebt om van het ene vliegveld naar het andere te komen en rekening houdend met je inchecktijd.

Probeer eens te zoeken via zoomtra.com. Via die site kun je niet boeken, maar geeft wel vrijwel alle vluchtmogelijkheden + de allerlaagste prijzen weer (lager dan via makemytrip.com. Vervolgens kun je b.v. boeken via de website van de betreffende maatschappij. Lukt dat niet, dan kun je inderdaad boeken via b.v. makemytrip.com of yatra.com en er zijn nog wel meer van dat soort websites. Het boeken gaat nu probleemloos met je NL creditcard. Ik heb wel via makemytrip geboekt en dan ging dat goed.

Vroeg boeken geeft een lagere prijs (minimaal een maand vantevoren). In april vloog ik van Delhi naar Srinagar en later van Srinagar via Delhi naar Chennai en alle keren kwam toen Jetlite als voordeligste uit de bus (mijn wenselijke vluchttijden in aanmerking nemend). Je moet gewoon even kijken wat het voordeligst is in combinatie met de tijd die voor jou wenselijk is om te vliegen.

Overigens is het bij de meeste maatschappijen nu nog te vroeg om domestic flights voor december te boeken.

• Khan

Kun je niet je bagage inchecken op International en dan per (pre-paid) taxi “buitenom” naar domestic? Ik ken de situatie in Delhi niet, maar wel die op Mumbai. 1 keer reed daat helemaal geen bus, 2e keer had ik na 40 minuten in een vliegenhol om 2 uur 's nachts het wel gezien. De volgende keer - mocht ik daar nog eens moeten overstappen - ga ik direct met de taxi.

• Sundri

Bagage voor domestic inchecken op IGI (Indira Gandhi International) is niet mogelijk. Ik ben al vaak op IGI aangekomen en met de shuttle bus naar domestic gegaan en ik heb nog nooit meegemaakt dat die niet gaat. Volgens mij gaat die altijd. De situatie op IGI is zelfs sterk verbeterd sinds de hele verbouwing achter de rug is. Vroeger stond b.v. dat bureautje waar je je moet melden voor de bus buiten (en dan kon je niet meer naar binnen, want de schuifdeuren gingen alleen naar buiten open en niet van buiten naar binnen). Nu is dat bureautje in de wachtruimte en daar helpt zelfs nog steeds elke nacht dezelfde man. De wachtruimte op IGI voor die bus naar domestic is bepaald geen vliegenhol. Er staan bankstellen en er zijn ook toiletten, de ruimte is airco net als de rest van het vliegveld; niets mis mee.

Natuurlijk kun je ook per taxi buitenom gaan, maar dat kost geld en leidt m.i. nauwelijks tot tijdbesparing, omdat die taxi door het drukke verkeer moet en de shuttlebus voor het grootste deel over de vliegvelden rijdt. De shuttlebus is “gratis” (bij je airporttax inbegrepen).

• tunne

He Sundri,

Geweldig, het is nu helemaal duidelijk voor mij. Ik zorg gewoon dat er genoeg tijd tussen de twee vluchten zit (ongeveer 6 uur).

Dan heb ik genoeg tijd om met die bus naar de domestic airport te gaan en moet het goed komen!!!!!

Ticket boek ik online in oktober dan wel ergens voor de binnenlandse vlucht.

Bedankt

• Tru

Hallo Tunne,

Ik ben ook van Delhi naar Chennai gevlogen, ik heb mijn ticket gezocht via http://im.ixico.com. Deze site vergelijkt de prijzen en je boekt bij de luchtvaartmaatschappij (let op, sommigen kun je niet met nederlandse creditcard betalen!)

Succes!