Ik ben werkzaam op een middelbare school (o.a. levensbeschouwing) en nu ben ik bezig om een schoolreis te organiseren naar India. Voor het volgend jaar zal me dat niet lukken (docenten hebben het nu eenmaal ontzettend druk), maar ik wil in april,mei 2011 gaan. 15 dagen, te beginnen in Delhi, dan Agra (Gwalior eventueel), Varanasi, Jaipur, Pushkar, Jodhpur. Je moet niet te veel doen in 2 weken tijd, vandaar dat ik een keuze moet maken. Zelf ben ik vaker in India geweest, dus ik weet wel hoe het daar is. En dat het daar dan warrm is, weet ik.
De leerlingen zijn rond de leeftijd van 15 en ik wil max. 30 leerlingen meenemen met minimaal 4 begeleiders. Ik weet ook wel dat Delhi geen stad is om leerlingen een middagje erop uit te sturen, altijd onder begeleiding. Alleen Pushkar is van de eerder genoemde steden wel te doen om ze in groepjes een middagje rond te laten lopen. We zullen twee keer met de trein reizen, voor het overige met een bus (georganiseerd, maar dat snappen jullie wel).
Nu mijn vraag. Zelf heb ik vele ideeen, maar misschien hebben jullie wel een idee van wat je kunt gaan doen met leerlingen in deze leeftijd. De reis staat in het teken van een andere cultuur, Hindoeisme en een beetje Islam, Boeddhisme.
Misschien dat jullie met enorm leuke suggesties komen, waar ik zelf nog niet ben op gekomen. Verras me zou ik zeggen. Een keer naar de bioscoop, een school bezoeken, een fort, dat weet ik wel.
Alle suggesties welkom. Mijn dank is groot.