Visa alleenstaande moeder met kinderen

• Shirley

Beste alleenstaande ouders die met hun kind naar India willen,

Ik heb vandaag moeten ondervinden dat je een visum voor je kind alleen meekrijgt, als de vader daar een schriftelijke toestemming met handtekening voor geeft en een kopie van zijn paspoort.

Dit staat NIET op de website van Indian Visumbureau en ik kon dus vandaag mooi mijn paspoorten niet tussen 16:30 en 17:30 uur ophalen, als dat niet geregeld kon worden voor 11:30 uur. Dan moet je dus later weer terug, zoals ik nu.

Dus houdt daar rekening mee als je met je minderjarige kind naar India wilt, of via India elders wilt vliegen!

• Ineke M

Wat raar; mijn dochter is al 2 keer met haar zoontje naar India geweest en kreeg de visum beide keren zonder toestemming van de vader..??? Jij bent zelf toch ook al vaker met jouw zoon naar India geweest??? Kennelijk zijn de regels dus aangescherpt.

Ineke

• Shirley

Klopt, 4 jaar geleden hebben ze hier net om gevraagd.

• Ineke M

Barbara (mijn dochter) is in januari van dit jaar voor het laatst geweest en ook toen werd er niet om gevraagd.

Ineke

• KeesS

Mijn vraag is: heeft jouw minderjarig kind een eigen paspoort? En dan heeft het misschien nog te maken met de naam?

• Shirley

Ja Sjors heeft een eigen paspoort. Hij wordt in augustus 18 jaar. Ze vroegen mij of hij nog contact had met zijn vader, waarop ik met “Ja” beantwoordde. Misschien als ik “Nee” had gezegd, was het anders geweest.

• Paul Broekman

Het heeft waarschijnlijk te maken met de kwaadwillende ouder die zijn/haar kind wil kidnappen. Vervelend natuurlijk voor de ouder die niets kwaads in de zin heeft.

• rita

Hm…ik ga de visums komende week aanvragen. 1 kind staat in mijn paspoort, de andere 2 hebben eigen paspoort. Ik ga het opsturen…

Slim om van papa kopie (Indiaas) paspoort met handtekening mee te sturen?

• Shirley

ik zou het voor de zekerheid doen…

• KeesS

En toestemming als je/de kinderen minderjarig zijn. Ik zou ook overigens zo,n kopie en een verklaring met toestemming meenemen op reis/naar India. Ik heb vroeger wel eens mijn dochter en haar vriendinnetje meegenomen op vakantie/buitenland, maar ik had wel atlijd een schriftelijke verklaring met toestermming van de ouders bij me. Je weet noouit in wat voor een situatie je terechtkomt.