Oh ja, nog even voor de duidelijkheid:
die LP wegenatlas klopt niet altijd, is mijn ervaring.
Rob
————————-
Dagboekfragment
"Vanuit Calcutta is het slechts twee uurtjes op en neer naar het strand. Althans, zo leek het op de kaart. Dus pas om een uur of elf weggegaan uit het hotel. Om een uur of twee waren we halverwege. Althans, zo leek het op de kaart. Tijd voor een korte stop en een lunch. We moeten nog verder voor ons einddoel. Tegen vijfen kregen we een lekke band. Slechts een uurtje rijden voor vervanging, gelukkig. Maar we zijn nu toch wel bijna bij het strand.
Halfzeven is het als we bij een vissersdorpje komen. De weg houdt hier ook op. Rattan informeert in het Hindi bij de Bengalese vissers waar het strand nu is. We moeten eerst per pontje de rivier over steken en dan verder per ossekar. Het laatste pontje vertrekt over een half uurtje. We zijn nu al zover dat ik door wil zetten. De ossekar blijkt een misverstand te zijn.
De weg loopt gewoon door aan de overkant van de rivier. Nog anderhalfuur gewoon rechtuit rijden door een prachtig mangrovegebied in de Gangesdelta. De zon zakt langzaam maar zeker in de oceaan, die nu toch wel vlakbij moet zijn. Tegen negenen arriveren we eindelijk in het beloofde vakantieoord aan zee. Op een na alle hotels zijn gesloten wegens een elektriciteitsstoring.
Ik wil nu eerst naar het strand, ook al is het inmiddels pikkedonker. Via een weggetje komen we met auto en al op het strand terecht. Rattan zet de autolampen op volle sterkte en waar je nu ook kijkt kruipen krabben op het strand, duizenden krabben."