Niet te missen in Varanasi

• Maarten

Ik ben deze zomer in Varanasi.

Wat is absoluut niet te missen als je er bent.

Op 1 staat natuurlijk vroeg opstaan en het water op, op 2 up &down de ghats wandelen, op 3 de aarti bij Dasaswamedh ghat.

Maar welke to-do staat er op 4, op 6 of op plaats 10? Hoe ziet jullie lijstje er uit?

Voor de inwendige mens wil ook wat zien. Nog eetgelegenheden met een bijzondere ambiance, dakterras of iets dergelijks

• froukje

Naar Sarnath,een boedhistisch heiligdom,met verschillende tempels.10 km.buiten Varanassi.Je kunt een autoriksja nemen of met de bus,vanaf het Junction station.

Rashmi Guesthouse,a palace on the river,met dakterras.Ligt aan de Ganges.

Hier vandaan kun je ook met een gids door de stad lopen.Of zelf,natuurlijk.

s.Avonds aan de Ganges,mystieke avondgebeden.

• Annemarie

Maarten, wat dacht je van een fantastische brokaat Varanasi-zijde sari kopen voor je vrouw of je vriendin? :-)

Heb gehoord dat de sari's daar iets speciaals moeten zijn!

• Paul Broekman

Ramnagar (Ram Nagar) is een dorp aan de overkant van de Ganges met nog een echte Maharaja. Een bijzonder dorpje, de moeite waard om je erheen te laten varen. (er schijnt een brug te zijn???) Ook een leuk festival.

www.varanasicity.com/ramnagar-fort.html

www.bharatonline.com/uttar-pradesh/fairs-festivals/varanasi-ramlila.html

• theo

Ja precies, Sarnath en Ramnagar!

Of de groentetuin van Frans Baartmans, daar het ik drie maanden gelogeerd, tussen de mogoses in. Wat een tijd, geen wc, 1 kraan, overal kniehoog water tijdens zo'n typhoon die over denderde. Als ik erop terugkijk zou ik dat nu niet meer trekken. :D

• Maarten

Leuk Paul dat je met Ramnagar komt, zat ik ook aan te denken en vroeg me af hoe dit slim is in te passen in de dag. En dan bedoel ik wat is eigenlijk de stromingsrichting van de Ganges? Het wel de bedoeling om daar voor het donker :-) aan te komen. Moeten we tegen of met de stroom mee varen?

Ik dacht er aan om te wandelen tot aan Assi Ghat en daar een boot te nemen.

• Maarten

Hoi Froukje, Sarnath lijkt me leuk als uitstapje tussen door, om niet in Varanasi te blijven plakken. Ook onderweg veel te beleven. Ik laat de riksja gewoon stoppen bij een tentje.

Rashmi Guesthouse, ik heb afbeeldingen opgezochte en staat genoteerd!!. Bij welke ghat ongeveer?

Mystieke avondgebeden. Ik heb gelezen over Aarti bij Dasaswamedh ghat, Bedoel je dat en heb je hier nog een ervaringsverhaal bij? Is dit bij meerdere ghats?

Hoe gaat de ceromonie in z'n werk?

• Maarten

Leuke tip, maar als ze ziet waarvoor het gebruikt wordt ben ik bang dat ze het gevoel heeft met de indiaase variant van de turijnse lijkwade rond te lopen.

• kees m

Hallo,

Heel India gezien ,maar nog nooit in Varanasi geweest.

Dus toch maar eens gaan.

Wie weet een goed hotel c.q. guesthouse .

We zijn geen backpackers, dus wat beveelt men ons aan voor 1000-1500 rps

groetjes kees m

• froukje

Rashmi guesthouse ligt bij Manmandir Ghat,op loopafstand van Dasaswamedh.