Domme vragen?

• Rob

Beste mensen,

Domme vragen: Bestaan ze nu wel of niet?

De meningen daarover verschillen op dit prikbord.

Mijn eerste reis naar India was met een georganiseerde groepsreis.

In hun reisprogramma stond dat je met een olifant naar het Amberfort gaat.

Van schrik heb ik hun opgebeld of dat ritje op die olifant ook verplicht was.

Ik heb namelijk behoorlijke hoogtevrees.

Mijn vraag werd netjes beantwoord.

Ik kreeg geen aanvul terug van de “eigenwijze Mariekes en domme Willems”.

Laten we daar een voorbeeld aan nemen.

Rob

• Ineke M

Heb ik niet ooit een foto gezien met jou op een olifant….., of was het een kameel?? Wellicht een klein kameeltje die niet zo hoog was???

Ineke

• Maarten

Soms wordt er wel makkelijk een vraag gesteld, met een beetje nadenken of de zoek-functie gebruiken was er ook een goed antwoord gevonden. Maar goed.

Het zou mooi zijn als een eenvoudige vraag door vaste forumleden die natuurlijk beter op de hoogte zijn van India en daar ook langer/vaker zijn geweest, naar een hoger plan zou worden getrokken. Dus naast antwoord op je vraag ook gelijk antwoorden op vragen die je nog niet gesteld hebt of verwijzingen naar eerdere antwoorden. Een complete reactie. Of dat er een samenvatting is van meerdere tips die ooit zijn gegegeven. Dat komt echter zelden voor

Ik heb dat ook op andere landen forums zien gebeuren. D'r is een aantal hard-core forumleden die allemaal een eigen rol gaan spelen. Als je langer meedraait weet je al wie welke reactie gaat geven. Newbies zijn een welkome prooi, voor deze pik orde om hun plaats in de hierarchie duidelijk te maken. Al na het derde antwoord wordt er geen reactie meer gegeven op de orginele vraag, maar komen de reacties op de reacties.

Het gaat allang niet meer om de informatie, maar om beheersen van een stukje virtueel domein.

Is dit herkenbaar, of zit ik dom te kletsen?Rob schreef:

>

> Beste mensen,

>

> Domme vragen: Bestaan ze nu wel of niet?

> De meningen daarover verschillen op dit prikbord.

>

> Mijn eerste reis naar India was met een georganiseerde

> groepsreis.

> In hun reisprogramma stond dat je met een olifant naar het

> Amberfort gaat.

>

> Van schrik heb ik hun opgebeld of dat ritje op die olifant

> ook verplicht was.

> Ik heb namelijk behoorlijke hoogtevrees.

>

> Mijn vraag werd netjes beantwoord.

>

> Ik kreeg geen aanvul terug van de "eigenwijze Mariekes en

> domme Willems".

>

> Laten we daar een voorbeeld aan nemen.

>

> Rob

• erik

Ik was met een groep in Troje. Daar staat een groot houten paard bij de ingang. Een Amerikaanse dame vroeg of dat nog het echte paard uit de Trojaanse oorlog was. Als ik eerlijk ben vond ik dat toch wel een domme vraag :)

Maar je hebt verder gelijk, gewoon beantwoorden zonder neerbuigende teksten. Is leuker voor de vragensteller en ook leuker voor dit forum.

En Maarten: je suggestie om extra info to te voegen is prima, ik geef ook wel eens ongevraagd een extra linkje door. Maar er zijn vragenstellers die dan boos reageren dat ze dat niet hebben gevraagd, dan is de motivatie om het de volgend keer weer te doen soms even verdwenen.

Het algemene prikbordgedrag van de vaste bezoekers is zeer herkenbaar :)

• KeesS

Kijk iedereen mag elke vraag stellen hier die hij/zij wil, over India dan wel hier. We zijn allemaal ooit voor het eerst naar India geweest en hadden een hoop vragen of kwamen met nog meer vregen terug. Een vraag stellen vraagt wel de sportiviteit om ook het antwoord te accepteren ook al krijg je een niet gewenst antwoord. Mensen zijn wat betreft wel eens kort door de bocht. En daarbij: het stellen van een goede/juiste vraag blijkt voor veel mensen ook wat lastig te zijn, en dan krijg je weer een antwoord waarop je juist niet zit te wachten.

• Annemarie

Helemaal mee eens Maarten.

Maar ja, dat van die pikorde heb ik ook wel gemerkt, ha ha :-)

Best triest eigenlijk dat er mensen zijn die het hele forum 24 uur per dag bewaken alsof ze de Gestapo zijn èn op àlles reageren. En vervelend ook.

Helemaal dom zijn antwoorden zoals; ‘sla de Lonely Planet er maar op na’ - ja, hàllo zeg…waarom zitten mensen die dit soort antwoorden geven dan op een informatie-forum?!?

De Lonely Planet is misschien heus wel een goede bron van informatie maar ik hoor liever de persoonlijke verhalen van de reizigers zelf - althans van sommigen dan.

Volgens mij heb je daar meer aan dan zo'n standaard boekje.

• Shirley

Domme vragen bestaan niet. Iemand wil ergens wijzer van worden.

Er bestaan wel domme antwoorden.

• KeesS

Dat bedoel ik dus!

• Rob

Ineke,

Dat was op een kameel in Ranakpur.

Toen ik er op ging zitten was dat beest door z'n knieen gezakt.

Ik werd helemaal heen en weer geschud en duizelig toen die kameel rechtop ging staan.

Was alleen maar voor de foto, ik heb daar geen ritje opgemaakt.

En ook een beetje om die kamelendrijver van wat rupees te voorzien.

In de kamer naast mij in het Roopam hotel logeerde een zeer verliefd Nederlands stelletje. Die liepen daar half naakt rond. Die durfden geen nee meer te zeggen toen ik het goede voorbeeld had gegeven.

Rob

• Rob

Maarten,

Ik herken dat wel.

Door de jaren heen heb ik mijn eigen stijl van reageren ontwikkeld.

Ik reageer vaak met verhaaltjes.

Tussen de regels door probeer ik ook nog wat informatieve tips te geven.

Of dat altijd overkomt weet ik niet.

Rob