Daar we deze zomer eindelijk weer naar India gaan en mijn zusje met vriendinnetje voor het eerst meegaat, gingen wij kijken voor het visum, kosten ed.
Nieuw is dat je het visum helaas niet meer in een dag kunt aanvragen/ meenemen. Best balen daar we altijd een leuk dagje uit ervan maakten.
Maar ok, doen we het dit x per post.
Bij de voorwaarden staat duidelijk dat een bewijs van finaciele status meegestuurd moet worden (min 500 euro). Door middel van een recent bankafschrift ofzo? Kijken ze hier echt naar? Daar was al eens een topic over weet ik, maar die kan ik zo snel niet vinden. Wie heeft recentelijk een visum per post aangevraagd en wat heb je meegestuurd?
Daarnaast ben ik even verward over de kosten….50 euro visum, 15 euro service, dus 65 euro toch? Want bij uitleg staat alleen dat het visum 50 euro kost, maar als je info kijkt over de kosten staat er 65 euro. Stuur ik dat cash mee via de post? Voor 3 paspoorten vind ik dat doodeng eerlijk gezegd, maar ik heb geen tijd om 2 dagen te reizen voor een visum. Kids moeten mee, maar die zitten op school….(krijgen ze vast geen verlof voor:))
Graag advies van diegenen die zeer recentelijk visum hebben aangevraagd daar de regels recentelijk (maart) zijn aangepast.