Miraculeus

• Revelation19

Beste leden,

Bij deze wilde ik een opmerking maken, in de richting van Spiritueliteit.Wist je dat in de jaren 50 een opwekking gaande was, waar eens een tentsamenkomst gehouden werd voor 300.000 Indiers. De rev. in kwestie, genaamd dhr. W. Branham daagde de Hindu-priesters om met genezing met resultaat te komen voor degene waar hij om genezing bad, welke elk gezond werden (door het gebed in de Here Jezus). Geen priester kon er iets tegen verzetten.

Bovennatuurlijke genezing is iets wat ik zelf heb meegemaakt, zelf ben ik van zware psychoses genezen. Ik vroeg eind 2005 een genezingsgebed doekje van een van rev, Branham zijn zonen, plaatste deze over mijn hart, welke begon te branden en ben nu gezond!!

• Maarten

Super dat het zo goed heeft gewerkt. Best wel gevaarlijk zo'n brandend doekje, gelukkig goed afgelopen. Was het hele doekje gelijk zwart of direct in as? Ik kwam laatst met mijn mouw boven een kaars en stond zonder het direct te beseffen in de fik.

Ik vind het wel jammer, dat er zo'n wedstrijdje van gemaakt wordt, meerdere teams die dan punten gaan scoren. Waarom als almachtige niet een groots gebaar gemaakt. Einde discussie, punt. Waarom zich hiervoor lenen. Ik begrijp dat niet.

Verder…Al vaker in India geweest?

• KeesS

Ja dat is wel een hele bijzonder ervaring. Waar was dat toen in India? En hoeveel kost zo'n doekje?

• Marieke

Mja… ok?

• Rob

Kees / Maarten / Marieke,

Met wat ademhalingsoefeningen kun je het gevoelkrijgen dat je borst in brand staat. Je gespannen spieren komen dan los.

Dat heb ik zelf een keer meegemaakt.

Na de Poona / Oregon / Bhagwan crisis in 1985 of zo.

Kwamen ze naar het meditatiecentrum in Groningen om te Sufi dansen.

Stonden we met z'n allen hand in hand in een kring.

Met opzwepende muziek kwamen we allemaal in trance.

Ik een beetje meer dan de rest, dus ze pikten mij daaruit.

Begonnen over mijn derde ogen te wrijven, waarop ik in huilen uitbarste.

Werd uit de kring losgerukt en op de grond neer gelegd.

Ik begon om mijn moeder te roepen en werd getroost door een van die begeleiders.

Dat was best een miraculeuze ervaring, al zeg ik het zelf.

Rob

• Annemarie

Tsja, als het jouw geholpen heeft om van je ellende af te komen wie ben ik dan om te zeggen dat het allemaal onzin is.

Zelf heb ik mijn twijfels over spiritualiteit maar ik weet ook dat als je ergens heilig ìn gelooft het je dan ook gaat helpen.

Het is fijn om te horen dat het nu goed met je gaat - houwen zo!

• Floris

>> Met wat ademhalingsoefeningen

Ken het van kundalini yoga, bijvoorbeeld de fire-breath. En ook “rebirthing” et cetera. Bij beiden hoort een heel spiritueel verhaal, maar je kan het ook anders zien: door een zuurstoftekort te creeren in je hersenen ga je trippen / bijzondere dingen voelen.

Ik was bij een spirituele genezing en ben nu genezen –> de spirituele genezing werkte is van een zelfde logica zonder gebruik van intelligentie als:

Mijn opa rookte als een ketter en is 95 jaar oud geworden in goede gezondheid –> roken is helemaal niet ongezond en je kan er makkelijk 95 mee worden (of nog erger: als je rookt wordt je 95).

Bovennatuurlijke genezers werken best vaak goed, gaat vooral ook goed bij ingebeelde ziektes.

En Yomanda heeft ook weer bewezen goed aan te voelen. Ze kwam maandag niet naar haar eigen zitting omdat ze wat ergs of iets verwachtte. Wat “een” geniale trut is het; ze ziet aankomen dat de rechter haar zal beschuldigen van dood door schuld.

zucht:-p

• Floris

Het is natuurlijk niet allemaal zwart-wit en voor de goedgelovigen/bijgelovigen/gelovigen (is er verschil?) Hieronder nog een leuke tip, want zonder wassen kan je met marihuana en een kampvuur ook hartstikke gezond oud worden, joy joy:-p

NEW DELHI - Niet in bad gaan om te zorgen dat het volgende kind een zoon wordt. Volgens Indiase media is dat de reden voor een vader van zeven dochters om zichzelf niet te wassen.

Kailash ‘'Kalau’' Singh weigert in bad te gaan en poetst ook zijn tanden niet met water. Iedere avond neemt hij staande op één been een ‘'vuurbad’', rookt marihuana en bidt tot de hindoegod Shiva.

Volgens Singh is op één been staan bij een kampvuur hetzelfde als een bad nemen. ‘'Een vuurbad doodt bacteriën en voorkomt infecties’', zegt hij.

De 63-jarige Singh zegt dat hij de gelofte om zich niet te wassen deed voor zijn vaderland. ‘' Ik ga pas weer in bad als alle problemen in het land zijn opgelost.’' Buren denken echter dat er een andere oorzaak is. Volgens hen heeft een profeet ooit gezegd dat Singh een zoon krijgt als hij niet in bad zou gaan.

De meeste Indiërs willen graag zonen. Mannen zijn namelijk kostwinners, terwijl vrouwen als een last worden gezien. De familie van de bruid betaalt de bruidsschat en de inkomsten van het paar gaan naar de familie van de bruidegom. (ANP)

• KeesS

Maar ik weet nog steeds niet hoe het met dat doekje zit en wat dat kost.

• Khan

Revelation19 schreef:

> een tentsamenkomst gehouden werd voor

> 300.000 Indiers.

Kijk dat vind ik nu eens een echt wonder, 300.000 mensen in een tent krijgen! Zelfs Thomas, als hij in de jaren '50 van de vorige eeuw hiervan getuige had kunnen zijn, zou hierdoor overtuigd raken. Lijkt me een opgave die bijna gelijk staat aan een kameel door het oog van een naald te laten wandelen, of nog sterker, een rijke het Koninkrijk Gods binnen te laten gaan.

(Marcus 10:25 voor de minder ingewijden onder u)

Nog even een rekenvoorbeeld, stel dat we die Indiers opproppen zoals de bus in Calcutta, dan hebben we 300.000 / 10 = 30.000 m2 nodig. Dat is 3 hectare ( = ruim 4 voetbalvelden). Er is dan weinig ruimte om de bekende halleluja wave te maken, dus 5 Indiers per m2 lijkt me beter. Komen we uit op 6 hectare.

Het grootste cricket stadion in India (Calcutta, bouwjaar 1984) heeft een capaciteit van 120.000. Moeten we nog de resterende 180.000 op het speelveld (ongeveer gelijk aan het voetbalveld) kwijt. Is 180.000/16.000 = 11,25 persoon per vierkante meter. Toch tamelijk krap. Dus ook in het Salt Lake Stadium in Calcutta gaat het niet comfortabel worden.

http://www.worldstadiums.com/stadium_pictures/asia/india/calcutta_saltlake.shtml