Hallo,
Ik wil in april naar india. Leh staat ook op mijn wensenlijstje. Is Leh bereikbaar in april vanuit Manali? Zo ja hoe kan ik dan het beste reizen… ( met wat ? trein, bus, taxi?????)
Alvast bedankt
Andrea
volgens mij is de weg open in april, maar dat weet ik niet 100% zeker.
- per trein: kan niet
- per bus: goedkoopste optie
- per taxi: beste optie. je kunt stoppen wanneer je wilt, bijvoorbeeld voor foto's.
dit is een geweldig mooie route waar je van wilt kunnen genieten, niet zo snel mogelijk doorheen jakkeren met een bus, laat staan een nachtbus.
Is niet van tevoren te zeggen, is helemaal afhankelijk wat er in de winter aan sneeuw gevallen is en wat er bij het smelten ervan meegesleurd is aan bergmassa's. Soms is dit weinig en zijn de wegen snel bereidbaar, soms is de schade aanzienlijk en moet men weken wachten op herstel van de weg. Ik heb in 2000 moeten wachten tot 7 augustus alvorens de weg open was. En dan moet je onderweg nog vaak wachten totdat bulldozers de weg weer vrijgemaakt hebben.
Maar, onvergetelijk mooi deze route, schitterend en adembenemend letterlijk en figuurlijk. Overnachten in Sarchu (4200 mtr) in een tentenkamp, iets anders is er werkelijk niet, maar koud, koud! Met muts op en jas aan geslapen (je slaapt gewoon op een matras op een spiraalbed maar wel in een tent opgesteld) blij dat ik mijn eigen donzen slaapzak bij me had.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?